آسیااخبار

ایالات متحده آمریکا: چین هنوز هم هر سال هزاران نفر را به دلیل اعتقادات مذهبی دستگیر می کند

روز چهارشنبه، ایالات متحده گزارش سالانه خود را در مورد آزادی مذهبی در سراسر جهان منتشر کرد که خبر مربوط به آن نیز در این بخش خبری منعکس گردید، اما بخش مربوط به چین در این گزارش بر این نکته تاکید دارد که در این کشور هنوز هم هر سال هزاران نفر به دلیل انجام مناسک دینی و یا داشتن ایمان به ادیان دستگیر می شوند.

در گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا ر مورد آزادی مذهبی آمده که مقام های چینی همچنان به دستگیری «هزاران» نفر در سال ادامه می‌دهند که اعتقادات مذهبی آنان به زعم مقام های چینی، برتری حزب کمونیست چین را تضعیف می‌کند.

طبق این اقدام، همه مکان‌های عبادت باید اندیشه شی جین‌پینگ درباره سوسیالیسم با ویژگی‌های چینی را اجرا و «چینی سازی» دین را ترویج کنند.

این گزارش می افزاید: کسانی که از این قانون پیروی نمی کنند، شکنجه، آزار فیزیکی، دستگیر، ناپدید، بازداشت، محکوم به زندان، تحت تلقین اجباری ایدئولوژی حاکم بر حزب کمونیست چین قرار می‌گیرند، و یا اتهاماتی مبهم یا غیر اساسی علیه مومنان به سایر ادیان و مذاهب مطرح می گردد.

اگر چه «فقدان شفافیت» مقام های چینی، تشخیص دقیق تعداد بازداشت‌ها و زندانیان را غیرممکن ساخته، اما برآورد شده که افرادی که در طول سال 2023 به دلیل اعتقادات مذهبی خود زندانی شدند، تا بیش از ده هزار نفر بوده است.

این گزارش می‌گوید که کمی بیش از نیمی از چینی‌ها فاقد دین و مذهب هستند، در حالی که 18.2 درصد از جمعیت این کشور بودایی، 5.1 درصد مسیحی، 1.8 درصد مسلمان و 21.9 درصد پیرو سایر ادیان هستند.

فقط پنج دین – بودیسم، تائوئیسم، اسلام، پروتستانتیسم و ​​کاتولیکیسم – به طور رسمی در چین به رسمیت شناخته شده و مجاز به انجام علنی هستند، که باید فعالیت های آنان تحت لوای گروه های مربوطه مورد تایید دولت انجام و از نزدیک توسط مقام های دولتی نظارت شود.

در عین حال مقام‌های چینی به طور سازمان‌یافته نام صدها روستا و یا مراکز مربوط به ادیان مختلف، با معانی مذهبی، تاریخی یا فرهنگی را به نام‌هایی که ایدئولوژی حزب کمونیست چین را منعکس می‌کنند، تغییر داده‌اند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا