آسیااخبارایرانجهانجهان اسلام

سردرگمی زائران ایرانی بدلیل بی نظمی در اعلام قیمت حمل و نقل

چند روز بیشتر به أربعین حسینی نمانده اما همچنان ده ها هزار زائر ایرانی که قصد سفر به عراق و شرکت در پیاده رویی أربعین را دارند، موفق به سفر نشده اند و علت اصلی این موضوع، بی نظمی در اعلام قیمت حمل و نقل است.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ متأسفانه چندین ارگان و سازمان با این موضوع مرتبط هستند که هر یک از آنها خود را متولی اصلی موضوع دانسته و در این میان تلاش می کنند از آب گل آلود به نفع خود ماهی بگیرند.

سردرگمی زائران ایرانی بدلیل بی نظمی در اعلام قیمت حمل و نقل

کمتر از یک هفته تا روز أربعین زمان باقی است. تعداد دقیق زائران ایرانی که تا این لحظه برای شرکت در پیاده رویی اربعین وارد خاک عراق شده اند، مشخص نیست اما آنچه که مشخص است این است که تا همین لحظه ده ها هزار عاشق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، که شرایط اعلام شده از سوی دولت ایران برای سفر به عراق را دارند هم موفق به سفر به عراق نشده اند.

علت این موضوع بی نظمی و ناهماهنگی میان ارگان های مختلف ایرانی است که هر کدام به نحوی به موضوع سفر به عراق مرتبط هستند و خود را متولی اصلی موضوع می دانند.

برای نمونه از طرفی “نعمت الله ترکی” معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه ایران اعلام کرده که همه شرکت‌های هواپیمایی موظف به عرضه بلیت دو طرفه پروازهای اربعین هستند، اما در عین حال مقام های ایرانی طی چند روز اخیر اعلام کرده اند که بسترهای لازم برای بازگشت زمینی زائران فراهم شده است.

در همین حال چند روز پیش، وزارت راه اعلام کرد که قیمت بلیط رفت و برگشت هر زائر از تهران به شهر مقدس نجف ۵ میلیون تومان و از شهر مقدس مشهد و شهرستان‌های شرقی ایران ۶ میلیون تومان بیشتر نباید باشد اما شاید بتوان گفت حتی یک شرکت آژانس مسافرتی در کل ایران نیست که بلیط را با این قیمت به فروش برساند. وقتی هم زائر علت گران تر بودن بلیط را پرسجو می کند، آن را به گردن شرکت های هواپیمایی می اندازند!

از سوی دیگر بررسی های انجام شده نشان می دهد جدید ترین شیوه آژانس های هواپیمایی برای فروش گران تر بلیط ها این است که به زائر اعلام می کنند فروش بلیط متوقف است اما اگر بلیط های خاص می خواهید با قیمت بالاتر وجود دارد. این یعنی گرفتن ماهی از آب گل آلود و قربانی شدن زائر أبا عبدالله الحسین علیه السلام.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا