اخبار

کاهش نمایندگان مسلمان در هند تحت رهبری مودی

بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط صاحب نظران، حضور مسلمانان در پارلمان هند تقریباً به نصف کاهش یافته است و رأی دهندگان حزب حاکم را به تحریک احساسات ضد مسلمانان متهم می کنند.

به عنوان نمونه بیش از نیمی از رای دهندگان در شهر رامپور هند مسلمان هستند، اما نماینده پارلمان این شهر از حامیان سرسخت نخست وزیر هندو نارندرا مودی است.

این وضعیتی است که در سراسر هند با اکثریت هندو وجود دارد، جایی که بسیاری، پیروزی حزب حاکم مودی بهاراتیا جاناتا (BJP) در انتخابات عمومی آینده را تقریباً قطعی می دانند و نامزدهای مسلمان را نسخه ای برای شکست در صندوق های رای ارزیابی می نمایند.

رامپور از سال ۱۹۵۲ از ۱۸ مرحله برگزاری انتخابات، ۱۵ نماینده مسلمان انتخاب کرده اما کانوال بهارتی فعال سیاسی و نویسنده ۷۱ ساله از این شهر گفت که تسلط BJP به گونه ای است که دیگر به نظر نمی رسد یک نامزد مسلمان امکان برنده شدن در رامپور را داشته باشد.

اسدالدین اویسی، یکی از دو قانونگذار در آخرین پارلمان از شورای اتحاد مسلمانان سراسر هند در این زمینه گفت: حتی احزاب سکولار نیز از انتخاب نامزدهای مسلمان اجتناب می‌کنند زیرا می‌ترسند که برای رأی‌دهندگان هندو جذابیت نداشته باشند.

وی با متهم کردن حزب حاکم به ایجاد ترس علیه مسلمانان گفت: آنها می ترسند حتی به یک مسلمان اجازه نامزد شدن بدهند، چرا که پیروزی نامزدهای مسلمان از هر حزب سیاسی برای آنان غیرقابل هضم تر است.

سلام نویسنده دیگر مسلمان هم معتقد است که مسلمانان از روند فعالیت های دموکراتیک خارج شده اند، بنابراین حزب حاکم به مسلمانان امکان نامزد شده نمی دهد، یا حوزه‌های انتخاباتی را مهندسی کرده و یا به مسلمانان اجازه رای دادن نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا