آسیااخبارجهان اسلام

دادگاه عالی هند حکم ممنوعیت فعالیت مدارس اسلامی در اوتار پراداش را تعلیق کرد

دیوان عالی هند حکم دادگاه بدوی را که مدارس اسلامی را در ایالت اوتار پراداش، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور ممنوع کرده بود، به حالت تعلیق درآورد.

براساس گزارش رویترز، این حکم پاسخی بود به اعتراض نسبت به حکم دادگاه عالی «الله‌ آباد» که در 3 فروردین صادر شد و قانون سال 2004 حاکم بر مکاتب اسلامی موسوم به «مدارس» را در ایالت اوتار پرادش لغو ‌کرد، جایی که یک پنجم از جمعیت 240 میلیونی آن مسلمان هستند.

دادگاه الله ‌آباد قانون 2004 را ناقض اصل سکولاریسم در قانون اساسی خوانده و دستور داده بود که دانش‌آموزان این مدارس به مکاتب معمولی منتقل شوند.

به گزارش رویترز، دیوان عالی هند روز جمعه گفته است که آنان بر این باورند که موضوعات مطرح شده در دادخواست‌ها مستلزم بررسی دقیق‌تر است. به‌گفته‌ی وکلا، این پرونده در ماه ژوئیه بررسی خواهد شد و تا آن زمان همه چیز به روال قبل خواهد ماند.

گفتنی است در ده سال نخست‌وزیری نارندرا مودی، اعضای حزب بهاراتیا جاناتا و وابستگان آن بارها به سخنان نفرت‌انگیز ضداسلامی و اجرای خودسرانه‌ی قانون متهم شده ‌اند. با این‌حال، مودی وجود تبعیض علیه اقلیت‌ها در دولت خود را رد کرده می‌گوید دولتش برای بهبود وضعیت همگانی تلاش می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا