آفریقااخبارجهانجهان اسلام

فعالیت های قرآنی آستان مقدس حسینی در غرب آفریقا

مرکز بین المللی تبلیغات قرآنی در آستان مقدس حسینی از برنامه های قرآنی مختلف در کشور بورکینافاسو خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ «منتظر المنصوری» مسئول مرکز بین المللی تبلیغات قرآنی گفت: فعالیت قرآنی این مرکز در کشورهای غرب آفریقا به ویژه کشور بورکینافاسو با برپایی محافل و برنامه های قرآنی مختلف در شعبه های آستان حسینی در شهر واگادوگو و شهر بوبو دیولاسو که 380 کیلومتر از پایتخت بورکینافاسو دورتر است، ادامه دارد.

فعالیت های قرآنی آستان مقدس حسینی در غرب آفریقا

المنصوری افزود: بیش از 200 نفر از گروه های مختلف سنی در محافل و برنامه های قرآنی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی در شهر واگادوگو پایتخت بورکینافاسو، در دوره های متعدد حفظ قرآن کریم و احکام تلاوت مخصوص آقایان و بانوان برگزار شد. در این دوره های آموزشی دهها نفر در رده سنی 6 تا 17 سال شرکت کردند.

مسئول مرکزبین المللی تبلیغات قرآنی گفت: شعبه دوم دارالقرآن در بورکینافاسو شاهد برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم به همراه احکام تلاوت مخصوص دانش آموزان مدرسه است.

فعالیت های قرآنی این آستان مقدس تنها به جنبه دوره های آموزشی اکتفا نکرده، بلکه نشست ها وجلسه های قرآنی را با محوریت تبیین جایگاه اهل بیت علیهم السلام در قرآن کریم برگزار می کند.

شعبه دارالقرآن کریم آستان مقدس حسینی در بورکینافاسو بخشی از پروژه قرآنی است که این آستان موفق به راه اندازی آن در غرب قاره آفریقا شده است.

این آستان از دو سال پیش شعبه های خود را در مالی و اوگاندا افتتاح کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا