اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز انتقال زائران حرم امام کاظم علیه السلام به کاظمین از سوی وزارت ترابری عراق

وزارت ترابری عراق طرح خدماتی خود را برای تسریع در روند انتقال زائران به شهر مقدس کاظمین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه ، دفتر رسانه‌ای وزارت ترابری عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت : این وزارتخانه طی هماهنگی فوق العاده ای با فرماندهی عملیات بغداد، مدیریت حرم مطهر کاظمین سلام الله علیهما و سایر نهادهای حمایتی و پشتیبانی ، به منظور ارائه بهترین خدمات به زائران ، روند اعزام ایشان به شهر مقدس کاظمین را از دیگر شهرها آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است: شرکت عمومی مسافربری عراق و سایر گروه های فعال در امر حمل و نقل مسافران ، بیش از ۴۰۰ اتوبوس یک طبقه و دو طبقه در سه محور برای اعزام زائران به سمت کاظمین اختصاص داده اند.

این بیانیه ، محورهای ذکر شده را به این شرح اعلام نموده است :

محور اول ، از مسجد النداء به سمت میدان الدلال در ادهمیه

محور دوم از ایستگاه بین المللی منطقه العلوی به سمت شهر مقدس کاظمین

و محور سوم از پل محله العدل به سمت میدان عدن خواهد بود.

در بیانیه مذکور با اشاره به اینکه شرکت راه آهن سراسری عراق نیز با ۱۱ قطار برای جابجایی زائران در سه محور ، در انتقال زائران به شهر مقدس کاظمین ، مشارکت می‌ نماید ، خاطرنشان شده که حرکت اولین قطار از ایستگاه مرکزی منطقه علوی تا میدان عدن و بالعکس آغاز می‌شود ، و محور دوم از میدان ام الطبل به سمت میدان عدن و بالعکس خواهد بود ، و محور سوم نیز بصره بغداد می باشد که از استان های ناصریه و دیوانیه و بالعکس می گذرد.

در ادامه این بیانیه آمده است : شرک مدیریت حمل و نقل خصوصی نیز نقش نظارتی عمده ای را در انتقال زائران به شهر مقدس کاظمین ایفا می کند ، و در سه محور از مسجد النداء به سمت گاراژ النهضه حرکت آن شروع می شود ، سپس در استان های جنوبی، دیالی، کرکوک و صلاح الدین ادامه مسیر خواهد داد ، و محور دوم از گاراژ علوی به سمت استان فرات میانه خواهد بود ، و محور سوم نیز از استادیوم تاجی به سمت سامرا، دجیل، تکریت و منطقه الدور می باشد.

این بیانیه هم چنین تاکید کرده که همه شرکت ها و سازمانهایی که در فرآیند انتقال زائران مشارکت دارند ، دارای قابلیت‌های لازم برای پشتیبانی و حمایت در این زمینه هستند که در مواقع لزوم از آنها استفاده می‌شود.

در همین حال، جلسات فشرده کمیته وزیران در اتاق عملیات برای پیگیری روند انتقال زائران امام کاظم علیه السلام ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا