اخبارجهانجهان اسلام

ارتحال آیت الله سید ابراهیم سیدعلوی، استاد حوزه و دانشگاه

آیت الله سید ابراهیم سید علوی ، از اساتید و فضلای حوزه علمیه و دانشگاه ، دار فانی را وداع گفت.

وی در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمری در شهر تبریز متولد شد.

پس از گذراندن دوران تحصیلات حوزوی ، در سال ۱۳۵۰ هجری شمسی با دیپلم ادبی و شرکت در کنکور سراسری وارد دانشگاه تهران شد و در رشته جامعه‌شناسى، لیسانس گرفت.

وی از زمان‌جوانی وارد رشته نویسندگی شد ، و کتاب‌هایی را تألیف، ترجمه و تحقیق کرد که برخی از آنها به چاپ رسیده است ، همچنین از وی نزدیک به یک‎صد مقاله به زیور طبع آراسته شده است.

از جمله آثار او ، یادنامه علامه شریف رضی ، یادنامه علامه شرف‌الدین ، مقدمه و نشر حقایق التأویل ، مقدمه و نشر دیوان شریف رضی ، تخلیص البیان، سید رضی ، تاریخ توصیفی- تحلیلی صدر اسلام ، تاریخچه نقد و بررسی عقاید و اعمال وهابی‌ها ، سرزمین پیامبران ، نگاهی به ارکان اسلام در نهج‌البلاغه ، تقوا و متقین در نهج‌البلاغه ، بعثت پیامبری در نهج‌البلاغه (زمینه‌های بعثت، نظام صالح، وحی، منبع فکر و قانونگذاری، اخلاق و سیره پیامبران) ، نماز در قرآن ، اقتصاد و صرفه جویی ، عدل الهی و عدالت بشری ، نماز جماعت و فواید و آثار ، سب و لعن از دیدگاه اخلاقی و فقه سیاسی می باشد.

گفتنی است که مراسم بزرگداشت این عالم وارسته ، روز جمعه ۲۹ دی از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ در مسجدالنبی واقع در خیابان زنجان شمالی ، سروش یکم برگزار می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا