اخبارپاکستانجهان

تغییر قوانین در پاکستان علیه شیعیان

روزنامه پاکستانی (Dawn) با انتشار گزارشی از تغییر قوانینی در این کشور خبر داد که در پی آن راه برای فعالیت گروه های افراطی و سنی های تندرو علیه شیعیان هموار تر می شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: ما نگران افزایش حملات علیه شیعیان از سوی تندروها و افراطیون در پاکستان هستیم، بخصوص اینکه اصلاحات صورت گرفته در قوانین جنایی پاکستان که طی چند روز اخیر انجام شده، این مسیر را هموار تر خواهد کرد.

روزنامه (Dawn) در ادامه این سرمقاله که روز گذشته، سه شنبه آن را منتشر کرد، افزود: طبق اخبار و اطلاعات بدست آمده، این تغییرات قانونی با فشار و نفوذ گروه ها و عوامل تندرو انجام شده است. آنها با این تغییرات راه را برای حمله به شیعیان همواره کردند.

گفتنی است، هفته گذشته قانونی در پاکستان تصویب شد که بر اساس آن هر کس دشمنان اهل بیت علیهم السلام را لعن کند، به پرداخت جریمه های سنگین نقدی و مجازات از ۱۰ سال تا حبس ابد و حتی اعدام محکوم خواهد شد.

گفتنی است، این قانون با تلاش گروه تحریک ط۱لبان پاکستان تصویب شده است.

لازم به ذکر است، این سنی های تندرو در چند ماه اخیر و به خصوص بعد از به قدرت رسیدن ط۱لبان در افغانستان، روز به روز قدرتشان در پاکستان افزایش یافت به طوری که ماه گذشته رسما نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان را تهدید کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا