اخبارافغانستانجهان

یونیسف: نیاز به کمک‌های بشردوستانه در غرب افغانستان افزایش یافته است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرده که پس از زمین‌لرزه‌های مرگبار در غرب افغانستان، نیاز به کمک‌های بشردوستانه افزایش یافته است.
یونیسف این اظهارات را روز شنبه، ۲۲ مهر، در صفحه اجتماعی ایکس مطرح کرده است. صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد تاکید کرده است که این نهاد درخواست کمک‌ مالی فوری را برای کودکان و خانواده‌های زلزله‌ زده‌ در غرب افغانستان راه‌اندازی کرده است.

پیش از این، یونیسف اعلام کرده بود که ۹۰ درصد قربانیان زمین‌لرزه‌های مرگبار در هرات زنان و کودکان هستند. صندوق جمیعت سازمان ملل متحد نیز خبر داده است که ۳۰۰ زن باردار در این زلزله آسیب دیده‌ اند. به گفته این نهاد، زنان آسیب ‌دیده در وضعیتی وخیم قرار دارند. در همین حال، منابع در افغانستان می‌گویند با گذشت یک هفته از زمین‌لرزه مرگبار در استان هرات، ادامه پس‌لرزه‌ها و عدم مدیریت امدادرسانی منجر به آشفتگی روانی شده و مردم همچنان شب‌ها در خیابان‌ها و پارک‌ها می‌خوابند.

نهادهای داخلی و بین‌المللی عملیات جست‌وجو و نجات را در مناطق زلزله‌ زده پایان‌یافته اعلام کرده ‌اند، اما منابع مردمی از ناپدید بودن ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن خبر داده ‌اند.
آمار دقیق جان‌باختگان و زخمیان زلزله‌های پی‌هم هرات هنوز مشخص نیست. منابع مردمی و طالبان تعداد کشته‌‌ها را بالاتر از دو هزار تن دانسته ‌اند. سازمان ملل گفته که ۱۷ هزار تن در این زلزله آسیب دیده ‌اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا