جهان

احتمال کاهش نیروهای نظامی ناتو در افغانستان

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که در تابستان سال جاری شمار نظامیانش در افغانستان به 12 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که در تابستان سال جاری شمار نظامیانش در افغانستان به 12 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

 «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان ناتو اظهارداشت که وضعیت در افغانستان شکننده است بنابراین همه طرف‌ها باید نقش خود را برای آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی ایفا کنند.

استولتنبرگ، که در نشست وزرای خارجه ناتو سخن می گفت، افزود«به عنوان بخشی از تلاش‌های صلح، ما حضور نظامی خود را در افغانستان کاهش می‌دهیم. تا تابستان، ما باید حدود 12 هزار نیرو در افغانستان داشته باشیم. هیچ تصمیمی برای کاهش بیشتر گرفته نشده و تمام گام‌های بعدی مبتنی بر شرایط است».

دبیرکل ناتو از طرف‌های سیاسی در افغانستان خواست که برای تنش‌های کنونی یک راه حل سیاسی پیدا نموده و به تعهدهای خود پایبند باشند.

 استولتنبرگ خاطرنشان کرد که کشورهای منطقه از جمله پاکستان نقش سازنده‌‌ای در روند گفت‌وگوهای صلح افغانستان دارند. 

چندی قبل برخی از اعضای ناتو نیز پس از سخنرانی سالانه ترامپ اعلام کردند که هزاران نیروی نظامی خود را در افغانستان کاهش خواهند داد.

نیویورک تایمز به نقل از برخی از اعضای ناتو گزارش داد که این تصمیم پس از احتمال آغاز کاهش رسمی نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان گرفته شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا