اخبارافغانستانپاکستانجهان

بازداشت یکی از عاملان اصلی حمله علیه هزاره‌ها و شیعیان در پاکستان

ارتش پاکستان اعلام کرده است که یک مهاجم مورد پیگرد را که به کشتن بیش از ۴۰ نفر از اعضای جامعه هزاره و شیعیان در پاکستان متهم است هنگام ورود از افغانستان به مرز پاکستان دستگیر کرده است.

رسانه‌های پاکستانی روز چهارشنبه، ۱۵ شهریور، گزارش دادند که این فرد عبدالباری نام دارد و یکی از عاملان حمله‌های خونین به هزاره‌ها در کویته در پاکستان است. روزنامه دی نیوز، در گزارشی گفته این فرد پس از سربریدن ۱۱ کارگر هزاره در یک معدن زغال‌سنگ در مچ نزدیک کویته  تحت پیگرد نهادهای امنیتی پاکستان قرار گرفت.

قتل بی‌رحمانه یازده معدنچی هزاره در شهر کویته ایالت بلوچستان در پاکستان، که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، واکنش‌های تندی در پی داشت. علاوه بر حمله به معدنچی‌ها، عبدالباری همچنین طراح یکی از حمله‌های تروریستی بی‌سابقه در سال ۲۰۱۱ در پاکستان بود. در اکتبر ۲۰۱۱، او همراه با همکارانش اتوبوسی را که حدود ۳۰ مسافر و از جمله حدود ۲۵ هزاره داشت، متوقف کرده و 14 تن شان را به شهادت رساندند. عبدالباری علاوه بر شرکت در این دو حمله، متهم به شرکت در دستکم سه حمله خونین دیگر به هزاره‌ها است. به گزارش دی نیوز، عبدالباری بیش از ۱۰ سال برای طالبان افغانستان فعالیت کرده و نیز در یک مرکز آموزشی در افغانستان بیش از ۴۰ روز آموزش دیده بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا