جهان

یمن درگیر بزرگترین اپیدمی قرن

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، شمار افراد مبتلا به وبا در یمن از مرز نیم میلیون نفر گذشت.

 

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، شمار افراد مبتلا به وبا در یمن از مرز نیم میلیون نفر گذشت.

بر اساس آمار این سازمان، از آغاز ماه می میلادی تاکنون بیش از 503 هزار نفر مبتلا به وبا شده‌اند و حدود 1975 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که روزانه 5 هزار فرد جدید به دلیل افزایش آلودگی ها، تلنبار شدن زباله ها در نقاط مختلف شهرها، کمبود تاسیسات بهداشتی و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی قربانی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

طبق اعلام این سازمان، تعداد بیمارها بسیار بیشتر از گنجایش بیمارستان‌هاست.

به گفته این سازمان بین المللی، به اندازه مورد نیاز دارو و آب آشامیدنی وجود ندارد و همین مسئله به شیوع بیشتر و از دست دادن جان بیماران دامن می‌زند؛ ضمن اینکه بسیاری از پزشکان و پرستاران مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع بیماری وبا تقریباً یک سال است که هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

«تدروس قبریسوس» مدیر این نهاد در گزارش خود نوشته است در حالی که بیماری در سراسر یمن به سرعت روبه گسترش است، کارکنان بهداشتی یمن در شرایطی تقریبا غیر ممکن به تلاش خود برای معالجه بیماران ادامه می دهند. 

او تاکید کرده است بدون حضور این پزشکان و پرستاران، نجات جان مردم این کشور از فراگیری بیماری غیر ممکن خواهد بود .

مدیر سازمان بهداشت جهانی در پایان گزارش خود آورده است، سازمان ملل در حال حاضر به بنای تاسیساتی برای معالجه این بیماران مشغول است؛ اما تنها راه جلوگیری از گسترش غیر قابل کنترل این بیماری و بروز فجایع بیشتر در این کشور، بازگشت طرف های درگیر به پای میز مذاکره و یافتن یک راه حل سیاسی برای این بحران خواهد بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا