اخبارجهانجهان اسلاممرجعیت شیعه

دعوت آیت الله العظمی حسینی شیرازی از حاکمان اسلامی برای اجرای عدالت و برابری و عدم تبدیل شدن به حاکم ظالم

بزرگ مرجع جهان تشیع، آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله، یک بار دیگر طی اظهاراتی تاکید فرمودند که بر حاکمان اسلامی واجب است حقوق مردم را رعایت کنند و بین مردم عدالت و برابری را اجرا کنند.

صفحات مجازی دفتر مرجعیت شیعه روز گذشته، سه شنبه، بخشی از توصیه های معظم له در این زمینه را منتشر کردند.

آیت الله العظمی شیرازی دام ظله فرمودند: از حقوق واجب و تاکید شده در اسلام که بر عهده حاکمان است، این است که بین مردم با عدالت رفتار کنند و مانند گذشتگان از بنی امیه و بنی عباس که سرکوب کننده ملت ها بودند، نباشند.

معظم له افزودند: هدف از این سخنِ اسلام، مورد خطاب قرار دادنِ حاکمان مسلمان است و نه دیگران.

ایشان در ادامه این پرسش را مطرح کردند: چند نفر از این حاکمان اسلامی عدالت برقرار کردند و آیا به وظایف خود در برابر مسلمانان عمل کردند؟!

بزرگ مرجع جهان تشیع همچنین بر عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیه رفتار و اقدام های حکومت ها در کشورهای اسلامی تاکید فرمودند.

آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی دام ظله در ادامه به عظمت و اهمیت عمل کردن به این فریضه (یعنی امر به معروف و نهی از منکر) و نیز واقعیتی که بر عهده همگان است اشاره فرمودند و افزودند: اهل بیت صلوات الله و سلامه علیهم به این فریضه عمل کردند و از سوی دشمنانشان در معرض کشته شدن و مسموم شدن قرار گرفتند، و همه آن تنها به خاطر امر به معروف و نهی از منکر در برابر حکّام و سلاطین و ائمه ظلم و جور بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا