اخبارجهانجهان اسلام

رونمایی از جدید ترین طرح دولت مرکزی چین برای از نسل کشی مسلمانان اویغور

چند دهه است که دولت مرکزی چین، اقلیت مسلمان اویغور را زیر ظلم، ستم، اذیت، آزار و حتی نسل کشی قرار داده اما در چند سال اخیر اخبار این واقعیت بیش از پیش برملا شده است.

در همین راستا منابع محلی اخیرا از جدید ترین طرح دولت مرکزی چین برای از نسل کشی مسلمانان اویغور رونمایی کردند.

طبق گفته های برخی منابع محلی، دولت چین اخیرا از شیوه های جدیدی برای دستکاری در نسل اویغورها یا بهتر است بگوییم نسل کشی آرام آنان استفاده می کند.

موسسه “دفاع از حقوق بشر اویغورها” که موسسه ای مردم نهاد و غیر دولتی است و مقر اصلی آن در واشنگتن آمریکا قرار دارد نیز این مطلب را تایید کرد.

بر اساس این شیوه جدید، دولت مرکزی چین یا از طریق پرداخت کمک های مالی وسوسه انگیز یا از طریق اجبار، مسلمانان اویغور را به ازدواج با غیر مسلمانان مجبور می کند تا از این طریق به مرور زمان جمعیت اویغورها کم و کمتر شود و در نهایت نسل آنان منقرض شود.

در همین حال موسسه “دفاع از حقوق بشر اویغورها” در یکی از جدید ترین گزارش های خود در این باره اعلام کرد: طبق اطلاعات بدست آمده، سازمان های دولتی چین در مناطق اویغورنشین، با پرداخت کمک های نقدی بلا عوض، غیر مسلمانان چین را به ازدواج با اویغورها دعوت می کنند.

این گزارش در ادامه افزود: از سوی دیگر، به مسلمانان اویغور نیز پیشنهادهای مالی وسوسه انگیزی نیز داده شده تا با غیر مسلمانان از ادواج کنند.

موسسه “دفاع از حقوق بشر اویغورها” برای اثبات و مستند کردن گزارش خود، برخی اسناد و مدارک را در گزارش آورده و نیز به مصاحبه با برخی اویغورها که در معرض این طرح دولت مرکزی چین قرار گرفتند، تکیه کرده است.

این گزارش می افزاید: علاوه بر پیشنهادهای مالی، پیشنهاداتی همچون مسکن، آموزش رایگان، بیمه بهداشتی به زنان اویغوری داده می شود تا ازدواج با مردانی از قوم غیر مسلمان “الهان” را بپذیرند. اما از سوی دیگر در صورت نپذیرفتن چنین پیشنهاداتی، این دختر به همراه خانواده هایشان پادگان های نظامی اعزام می شوند و در آنجا به صورت بازداشت های دسته جمعی قرار گیرند.

بر اساس گزارش موسسه “دفاع از حقوق بشر اویغورها”، این طرح دولت مرکزی چین با شعار “وحدت ملی، یک خانواده” در حال اجراست.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا