اخبارجهانجهان اسلام

تداوم خشونت هندوهای افراطی علیه مسلمانان این بار ضرب و شتم یک دانشجوی مسلمان در بمبئی هند توسط پلیس

خشونت هندوهای افراطی علیه مسلمانان هم چنان ادامه دارد و این حملات زیر سایه دولت افراط گرای نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو صورت گرفته و به صورت مرتب شاهد افزایش آن ها هستیم.

در آخرین مورد ، یک دانش آموز مسلمان در منطقه ی سیون در شهر بمبئی هند مورد آزار و اذیت ، و ضرب و شتم پلیس قرار گرفت.

یک دانش آموز مسلمان در منطقه ی سیون در شهر بمبئی هند مورد آزار و اذیت ، و ضرب و شتم پلیس قرار گرفت.

این حادثه در یک کلیپ ویدیویی که در دفتر اداره پست این منطقه ، مستند و ضبط گردیده ، توسط خبرگزاری اخبار شیعه مشاهده شد.

این مرد جوان مسلمان که اَیان رضوان خان نام داشت ، در چنگال ماموران پلیس پاسگاه سیون گرفتار شد ، و نیروهای پلیس او را تا حد خونریزی ، مورد ضرب و شتم قرار دادند.

رضوان خان در بخشی از این کلیپ ، در حالی که به هر دو دست او ، دستبند زده شده ، دیده می شود که توسط ماموران پلیس به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد ، و علیرغم درخواست های او ، و تاکید بی گناهی از ارتکاب هر جنایتی، ماموران همچنان به ضرب و شتم وی ادامه می دهند.

فعالان اجتماعی و وبلاگ نویسان در شبکه های اجتماعی این اقدام که آن را وحشیانه و رفتاری نفرت انگیز علیه مسلمانان در هند توصیف کردند، محکوم نمودند.

این فعالان خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای مجازات ماموران پلیس در این جنایت علیه این دانش آموز بی گناه شدند.

مسلمانان هند ، همواره در معرض حملات و تهاجمِ مداومِ مراکز دولتی، پلیس و افرادی قرار می گیرند که پیرو مذهب هندو و تحت پوشش و حمایت حزب حاکم هندو قرار دارند.

چندی پیش نیز حمله به چند زن مسلمان که در حال انجام مقدمات جشن ولادت پیامبر اکرم بودند ، در مادیا پرادش هند ، از جمله دیگر اقدام های هندوهای افراطی بود.

در آن اتفاق ، تعدادی از زنان مسلمان در مادیا پرادش هند که مشغول تزئین خیابان‌ها در آستانه ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بودند، مورد حمله شدید افراطیون هندو قرار گرفتند.

جنایات ، خشونت و نفرت پراکنی علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو از سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

در اوائل خرداد ماه سال جاری نیز اتوبوس حامل زائران حج در منطقه کوتا راجستان هند، توسط افراطیون هندوتوا مورد حمله قرار گرفت. در این حمله، چندین زائر حج از جمله چند زن مجروح و زخمی شدند و افراطیون هندوتوا زائران مسلمان را مجبور به سر دادن شعار «جای شری رام» کردند ، «جای شری رام» شعاری است که افراطیون هندوتوا در هنگام حمله به مسلمانان فریاد می‌زنند.

افراطیون هندو در اواخر خرداد امسال هم ، در تلانگانای هند، یک مرد مسلمان و خواهر باردارش را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که این حمله باعث سقط جنین این زن باردار مسلمان شد.

هم چنین در تیرماه سال جاری، در سه کیلومتری اقامتگاه وزیران ارشد در بوبانشوار هند، یک گروه افراطی هندو به‌طور وحشیانه‌ای به دو جوان مسلمان که با طناب بسته شده بودند، حمله کردند و در حالی که شعار هندوها را سر می‌دادند، آنها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

در ماه مرداد نیز ، ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد یک معلم دبستان در هند ، یک دانش آموز پسر مسلمان هفت ساله را در داخل کلاس درس ، مورد رفتار تحقیرآمیز قرار داده و از همکلاسی هایش می خواهد که به او سیلی بزنند و هم چنین از آنان خواسته است که او را به دلیل دین و مذهبش از کلاس بیرون کنند.

راهول گاندی، رهبر حزب کنگره هند و از مخالفان اصلی جناح حاکم ، نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو را به دامن زدن به نفرت پراکنی دینی و مذهبی و مقابله با همزیستی مسالمت آمیز در این کشور که اکثریت هندو در آن زندگی می کنند ، متهم کرده است.

نهادهای حقوق بشری معتقدند جنایات ، خشونت و نفرت پراکنی علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی ، نخست وزیر افراط گرای هندو از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا