اخبارجهانجهان اسلام

همراهی با زائران اربعین تا رسیدن به شهر مقدس کربلاحوزه علمیه علامه کرکی طرح «اطلاع رسانی سریع و آسان» را در ایام اربعین راه اندازی می کند

پروژه ی (اطلاع رسانی سریع و آسان) به ابتکار حوزه علمیه محقق کرکی قدس سره وابسته به مرجعیت دینی آیت الله العظمی شیرازی در شهر مقدس کربلا به مناسبت زیارت اربعین حضرت سیدالشهدا راه اندازی شد.

مدیر حوزه علمیه علامه کرکی با اعلام این مطلب ، طی گفتگویی با خبرگزاری اخبار شیعه افزود : در اولین گام اجرای این طرح ، که از استان بصره در جنوب عراق آغاز شده ، یک هیات بزرگ علمی شامل تعداد زیادی از طلاب و روحانیون فاضل به نمایندگی از سوی این حوزه علمیه ، علاوه بر اجرای برنامه های دینی خود در ایام زیارت اربعین ، به منظور نظارت بر اجرای هر چه مطلوب تر این طرح ، عازم این استان شده اند.

وی در ادامه گفت : حوزه علمیه محقق کرکی طرح (اطلاع رسانی سریع و آسان) را راه اندازی کرده است که شامل اطلاع رسانی در رابطه با مسائلِ موردِ نیازِ زائرانِ اربعین ، در طول مسیری که با پای پیاده به سمت حرم سرور و سالار شهیدان در شهر مقدس کربلا حرکت می کنند ، می باشد.

مدیر حوزه علمیه محقق کرکی تصریح کرد : هیات علمی اعزامی از سوی حوزه علمیه محقق کرکی به استان بصره ، زائران اربعین را در طول مسیرهای مختلف در این استان همراهی و در کنار شرکت کنندگان در مشّایه اربعین حضور مداوم خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد که اعضای این هیات اعزامی در طول مسیر از میدان سعد در خیابان بغداد تا انتهای منطقه هارثه ، هم چنین برخی از مناطق و نواحی تابعه استان بصره از جمله الگزيّزة، الحيانية، الموفقية، الجمعيات، الكرمة و الماجدية که در مسیر مشّایه اربعین قرار دارد ، حضور چشمگیر داشته و در کنار زائران حسینی خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه محقق کرکی همچنین گفت : هیات علمی اعزام شده ، از تعدادی از هیات ها و موکب های حسینی بازدید کرده و با شخصیت های مختلف عشایری، امنیتی و رسانه ای دیدار نمود ، قیام امام حسین علیه السلام ، عاشورای حسینی و زیارت اربعین ، و تاکید بر اهدافی که به خاطر آن ، حضرت سیدالشهدا و یاران باوفایش به شهادت رسیدند و ضرورت احیای شعائر حسینی در ابعاد بزرگ تر وسیع تر ، محور اصلی این گفتگوها بود.

وی خاطرنشان کرد: این هیات ، توصیه ها و دعاهای خاص مرجعیت دینی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی را ابلاغ و تأکیدهای همیشگی و مکرر ایشان مبنی بر تجلیل گسترده از احیای شعائر حسینی را به زائران و موکب داران حسینی یادآور شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا