اخبارایرانجهان

رشد ۴۰ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال ۲۰۲۱ 

با شیوع کرونا ، صنعت گردشگری در جهان با رشد منفی ۵۰.۴ درصدی مواجه شد و ۴۹۰۰ میلیارد دلار از ارزش این صنعت کاسته شد اما سال گذشته و با کاهش کرونا ، هزار میلیارد دلار از طریق گردشگری عاید اقتصاد جهان شده است.

جدیدترین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) از رشد  ۲۱.۷ درصدی صنعت گردشگری جهان در سال گذشته میلادی خبر داد که در این میان صنعت گردشگری ایران نیز  در سال ۲۰۲۱ ، ۴۰ درصد رشد داشته است.

و اعلام کرد گردشگران خارجی ۲.۵ میلیارد دلار در ایران طی این سال هزینه کردند

(((آمار و ارقام منتشر شده در گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) نشان می‌دهد کمرنگ شدن کرونا در ایران رشد چشمگیر صنعت گردشگری را در سال ۲۰۲۱ در این کشور به دنبال داشته است.

 ۳۴ ٪ گردشگران خارجی ورودی به ایران در این سال عراقی بوده‌اند و گردشگران ترکیه‌ای پس از عراق در رتبه دوم گردشگران خارجی ورودی به ایران قرار داشته‌اند.

آمارها در گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد گردشگران خارجی ۲.۵ میلیارد دلار در ایران طی سال ۲۰۲۱ هزینه کرده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۳۱.۳ ٪ رشد داشت.

گردشگران پاکستانی با ۱۰ ٪، جمهوری آذربایجان با ۹ ٪، و کویت با ۲ ٪ به ترتیب در رتبه‌های سوم تا پنجم از این نظر قرار داشته‌اند. سایر کشورها سهم ۲۹ درصدی از کل گردشگران ورودی به ایران در سال ۲۰۲۱ داشته‌اند.

طبق این گزارش از کل سفرهای گردشگری در ایران ۹۹ ٪ با هدف تفریح انجام می‌شود و ۱ ٪ سفرها نیز تجاری است.

سهم گردشگری از کل اقتصاد ایران  ۴.۱ ٪ افزایش یافته است. با رونق گردشگری ، میزان اشتغالزایی این صنعت در ایران نیز با رشد ۷۰۰ هزار نفری ، معادل ۷.۶ ٪ به ۱.۹ میلیون نفر افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا