اخبارجهان

سران جهان در سئول خواستار کنترل انسانی بر هوش مصنوعی در کاربردهای نظامی شدند

یک اجلاس جهانی که روز سه‌شنبه در کره جنوبی برگزار شد، بر اهمیت «حفظ کنترل انسانی» بر استفاده نظامی از هوش مصنوعی تأکید کرد.

در بیانیه‌ای که در پایان این اجلاس دو روزه در سئول منتشر شد، نسبت به پتانسیل هوش مصنوعی برای تسریع در گسترش سلاح‌های کشتار جمعی هشدار داده شد.

یک اجلاس جهانی در سئول بر لزوم کنترل انسانی بر هوش مصنوعی در کاربردهای نظامی تأکید کرد.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس، بر لزوم جلوگیری از استفاده هوش مصنوعی برای گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تأکید کردند.

این اجلاس تحت عنوان «هوش مصنوعی مسئول و پاسخگو در حوزه نظامی» با حضور نمایندگانی از بیش از ۹۰ کشور از جمله ایالات متحده آمریکا و چین، و همچنین حدود ۲ هزار مقام دولتی و کارشناس برگزار شد.

بیانیه‌ای که در پایان این نشست دو روزه در پایتخت سئول منتشر شد، همچنین نسبت به احتمال کمک هوش مصنوعی به گسترش سلاح‌های کشتار جمعی هشدار داد.

بیانیه پایانی این اجلاس با عنوان «طرح اقدام» بر لزوم «مشارکت مناسب انسانی» در توسعه، استقرار و استفاده از هوش مصنوعی در کاربردهای نظامی تأکید کرد. این بیانیه بر اهمیت قضاوت و کنترل انسانی در استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی برای اعمال زور اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما بر لزوم جلوگیری از استفاده فناوری‌های هوش مصنوعی برای گسترش سلاح‌های کشتار جمعی تأکید می‌کنیم.»

این بیانیه بر اهمیت قضاوت و کنترل انسانی بر استفاده از نیرو در سیستم‌های هوش مصنوعی تأکید کرد.

در اجلاس همچنین تأکید شد که هوش مصنوعی باید در راستای حمایت از تلاش‌های خلع سلاح و کنترل تسلیحات به کار گرفته شود و نه مانعی در این مسیر.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا