جهان

استرالیا به عربستان سلاح بیشتری می فروشد

استرالیایی ها همچنان به فروش انواع سلاح های مرگبار به عربستان سعودی ادامه می دهند.

 

استرالیایی ها همچنان به فروش انواع سلاح های مرگبار به عربستان سعودی ادامه می دهند.

درحالیکه حمله عربستان سعودی به یمن و کشتار مردم این کشور، وارد سومین سال خود شده است، شرکت های استرالیایی در معامله های پرسود، تسلیحات به ریاض می فروشند. 

وزارت دفاع استرالیا سال گذشته ۴ قرارداد کلان نظامی با عربستان امضا کرده و قصد دارد چند قرارداد دیگر با این کشور منعقد کند.

این توافقنامه های نظامی میان کانبرا و ریاض درحالی است که گروه های حقوق بشری از دولت استرالیا می خواهند جزییات قراردادهای خود با حکومت سرکوبگر و متجاوز عربستان سعودی را منتشر کند؛ درخواستی که تاکنون به جایی نرسیده است.

تصمیم فروش سلاح به عربستان سعودی، پس از آن اتخاذ شد که پارلمان هلند، فروش هرگونه تجهیزات و تسلیحات نظامی به عربستان را به دلیل نقض قوانین بین المللی حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی در یمن، ممنوع اعلام کرد.

«سارا فیلیپس» محقق و استاد برجسته دانشگاه سیدنی با ابراز نگرانی از وضعیت شهروندان غیرنظامی یمن، در رابطه با قرداد نظامی میان کشورش و عربستان سعودی، گفت: این قرداد به شدت نگران کننده است، چراکه کمک های تسلیحاتی گذشته کشورهای غربی به عربستان، علیه غیرنظامیان در یمن به کار رفته است.

وی سپس با اشاره به جنایات عربستان در یمن و هدف قرار دادن بیمارستان ها و مراسم عزا در این کشور، عنوان کرد: در خوش‌بینانه ترین حالت، باید عربستان را بی تفاوت به این حملات بدانیم و در غیر این صورت، این اقدامت جز جنایت جنگی، نام دیگری به خود نمی گیرد.

شایان ذکر است، از زمان حمله عربستان سعودی و ائتلاف همراهش به یمن، ۲۵۷ مورد نقض حقوق بشر برای این کشور به ثبت رسیده است که همین امر، باعث افزایش فشار گروه های مدافع حقوق بشر به کشورهای انگلیس و آمریکا بابت فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و کشورهای عضو ائتلاف حمله به یمن، شده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا