اخبارافغانستانجهان

گروه طالبان یک زوج شیعه و سنی را به دلیل ازدواج از گرفتن شناسنامه ممنوع کرد

اداراه احصاییه و معلومات طالبان یک زوج شیعه و سنی را به دلیل ازدواج از گرفتن شناسنامه ممنوع کردند.

در مکتوب اداره احصاییه و معلومات طالبان آمده‌است که به این زوج که خانم ، اهل تسنن و آقا ، اهل تشیع می‌باشد، شناسنامه صادر نگردد.

در مکتوب اداره احصاییه و معلومات طالبان آمده است که شیبا عطایی، فرزند محمد داود، ساکن استان‌ پنجشیر و علی جواد، فرزند محمد صادق، ساکن استان پروان به دلیل سنی و شیعه بودن ازدواج‌شان با موانع شرعی روبروست و شعبه‌های تحت امر این اداره ، حق ندارند برای آن‌ها شناسنامه صادر کنند.

در این مکتوب همچنین آمده است که شناسنامه‌های اصلی این دو زوج نزد محکمه وجود دارد و هیچ اداره‌‌ای حق صدور شناسنامه ی المثنی را ندارد.

طالبان ، مذهب شیعه جعفری را به رسمیت نمی‌شناسند و ازدواج اهل تشیع با اهل تسنن را خلاف شرع می‌دانند.

گفتنی است که اگرچه در افغانستان پس از روی کار آمدن طالبان ، ظواهر اسلامی رعایت شده و نمازهای جماعت و جمعه بیش از دیگر زمان ها برقرار است و صدای اذان ، بلند و حتی گسترده تر از دوره های پیشین است، اما ترس و وحشت بر جامعه حکفرما شده ، و فقر و فلاکت در حال گسترش است ، و جان و مال مردم ، به ویژه شیعیان در خطر است ، و در واقع ، حقیقت و درون مایه ی اسلام ، یعنی رعایت اخلاق و عدالت و مساوات ، رعایت حقوق مردم و هر آنچه که اسلام به خاطر احیای آنها ظهور کرد، هرگز در حاکمیت تحت فرمان طالبان وجود ندارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا