جهان

ده‌ها هزار کودک مسلمان گرسنه میانماری در معرض خطر مرگ

ده‌ها هزار کودک مسلمان روهینگیا که زیر ۵ سال هستند به خاطر سوء تغذیه حاد، نیاز مبرم به درمان دارند.

 

ده‌ها هزار کودک مسلمان روهینگیا که زیر ۵ سال هستند به خاطر سوء تغذیه حاد، نیاز مبرم به درمان دارند.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل امروز (دوشنبه) با صدور گزارشی اعلام کرد: ۸۰ هزار و پانصد کودک در ایالت مسلمان‌نشین راخین در غرب میانمار از گرسنگی در حال تلف‌شدن هستند و ظرف ۱۲ ماه آینده باید برای زنده‌ماندن مورد مداوا قرار بگیرند.

به گفته سخنگوی برنامه جهانی غذا در میانمار، کاهش سریع وزن که می‌تواند کشنده باشد، عملکرد سیستم ایمنی بدن این کودکان را از کار انداحته است.

این گزارش بر اساس ارزیابی وضعیت مردم در روستاهای مسلمان‌نشین ایالت راخین تهیه شده که از ماه نوامبر سال گذشته در نتیجه سرکوب شدید نظامی از سوی نیروهای میانماری در وضعیت بدی به سر می‌برند.

در این گزارش آمده است که یک چهارم خانواده‌های مسلمان روهینگیا از یک زن بالغ و چند کودک تشکیل شده‌اند؛ زیرا در نتیجه کشتار و دستگیری مردان و پسران مسلمان، بسیاری از آن‌ها جان خود را از دست داده یا گریخته‌اند و چنین خانواده هایی بیش از دیگران در معرض گرسنگی شدید هستند.

شایان ذکر است، از ماه نوامبر سال گذشته، ارتش میانمار با ادعای دست‌داشتن گروهی از مسلمانان روهینگیا در حمله به نیروهای پلیس در ایالت راخین، روستاهای این ایالت را که محل زندگی مسلمانان بی‌خانمان روهینگیا است، مورد حمله قرار داد.

۷۵ هزار نفر با آغاز این خشونت‌ها فرار کرده و به سوی آینده‌ای نامعلوم به سمت مرزهای بنگلادش گریخته اند.

ساکنانو بسیاری از گروه های حقوق بشری نیز اعلام کرده اند که تجاوزات گروهی، شکنجه، آتش‌زدن مایملک مسلمانان و قتل آنان از سوی نیروهای امنیتی در جریان این حملات انجام می‌شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا