جهان اسلام

کشته شدن بیش از ۲۰۰ غیرنظامی عراقی در حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا

بمباران شمال موصل توسط جنگنده های ائتلاف آمریکا جان 200 غیر نظامی را گرفت.

 

بمباران شمال موصل توسط جنگنده های ائتلاف آمریکا جان 200 غیر نظامی را گرفت.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا، دو خانه را در منطقه موصل جدید، واقع در شمال این شهر بمباران کردند که در پی آن دستکم 200 غیر نظامی جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش رسانه های عراق، «عبدالرحمان اللویزی» نماینده استان «نینوا» ضمن اعلام این خبر افزود: عناصرداعش، گروه بزرگی از اهالی غیر نظامی موصل را در دو خانه در محله «الرساله» در بخش غربی مستقر کرده بودند که توسط جنگنده های ائتلاف آمریکا، بمباران شدند.

به گفته وی، نیروهای امداد و مهندسی استان نینوا و همچنین نیروهای امنیتی به سرعت به کمک آسیب دیدگان شتافته و عملیات نجات و خارج کردن اجساد از زیر آوار همچنان ادامه دارد.

وی با انتقاد از این اقدام نیروهای ائتلاف گفت: اینکه گفته شود، اشتباهی صورت گرفته، پذیرفته نیست؛ چرا که جنگنده های ائتلاف از تکنولوژی بالایی برای تشخیص اهداف بر روی زمین برخوردارند.

برخی رسانه های عراق نیز تعداد این خانه ها سه عدد و جان باختگان را 230 نفر اعلام کرده اند که عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل داده بودند.

لازم به ذکر است، هنوز مقمات نظامی رسمی عراق و گروه موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا به این گزارش ها واکنشی نشان نداده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا