اخبارجهانجهان اسلام

بزرگداشت اربعین حسینی در اجتماع شیعیانِ فنلاند

مردان، زنان و کودکان شیعه در شهر تامپِرِه، مرکز استان «پیرکانما» در جنوب فنلاند با حضور در دسته‌های عزاداری، به برگزاری مراسم اربعین حسینی علیه السلام پرداختند.

در همین راستا یکی از اهالی این شهر، بنام کربلایی «وسام طرفی» گفت: دسته‌های عزاداری از اوایل صبح روز ۲۰ ماه صفر الاحزان حرکت خود را آغاز کردند و چندین کیلومتر را در مرکز خیابان اصلی این شهر با پای پیاده طی کردند.

وی در گفتگو با خبرگزاری اخبار شیعه افزود: شیعیان شهر تامپره با شرکت در این مشایه که یاد‌آور پیاده روی آنها در سالیان گذشته در شهر مقدس کربلا بوده، سعی کردند مراسم اربعین امام حسین علیه السلام را زنده بدارند.

او افزود: این مشایه بسیار عالی بود و امنیت آن توسط پلیس شهر تامین گردید و در پایان، با برپایی مجلس عزاداری برای امام حسین علیه السلام در داخل ساختمان مرکز اسلامی شهر تامپره و شنیدن سخنان خطیب حسینی و گریه بر مصائب اهل بیت علیهم السلام در این روز خاتمه پذیرفت.

طرفی ادامه داد: مهاجرت‌های اخیر شهروندان عراقی، سوری و لبنانی به کشور فنلاند، به افزایش حضور شیعیان در این کشور شتاب بیشتری بخشیده، هر چند این کشور نیز با سیاست‌های خود، کمک شایانی به شیعیان کرده،‌ از این رو این شیعیان هر ساله مشتاقند تا شعائر حسینی را که یاد آور مظلومیت اهل بیت علیهم السلام است، با شور و حرارت بیشتری احیا کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا