جهان اسلام

۱۲۰۰ حمله عراق به مواضع داعش در خاک سوریه

معاون وزیر کشور عراق اعلام کرد که بغداد، تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مرتبه سنی های تندروی داعش را در خاک سوریه هدف قرار داده است.

 

معاون وزیر کشور عراق اعلام کرد که بغداد، تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مرتبه سنی های تندروی داعش را در خاک سوریه هدف قرار داده است.

به گزارش شیعه ویوز، «عقیل الخزعلی» در مصاحبه اختصاصی با روسیا الیوم با اعلام این موضوع، حملات به مواضع گروه‌های تروریستی را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: نیرو‌ی هوایی عراق، توانسته بیش از ۱۲۰۰ مخفیگاه گروه‌های تروریستی در خاک سوریه را هدف قرار داده و 3 هزار مأموریت امنیتی، اطلاعاتی و شناسایی هوایی را نیز به انجام برساند.

وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرد همکاری بین دستگاه‌های اطلاعاتی و روابط خوب میان دستگاه‌های امنیتی و شهروندان، تا حد زیادی مناطق آزاد شده را از خطر اجرای عملیات تروریستی حفظ کرده است، ولی با وجود افزایش تلاش‌های امنیتی برای مقابله با تهدیدات عناصر داعش و خنثی کردن هرگونه عملیات ترویستی، خطر هسته‌های پنهان، همچنان تهدید بزرگی به شمار می‌رود.

الخزعلی در این باره افزود: ما شاهد بهبود چشمگیر روابط بین دولت و شهروندان عراقی هستیم و برای مثال نیرو‌های عراقی در دو استان الانبار و الموصل از حضور شهروندان در نهاد‌های اطلاعاتی و ایفای نقش در تحلیل این اطلاعات استفاده و استقبال می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود افزود: همکاری و هماهنگی مستحکم بین نیرو‌های دولت و مردم، همه استان‌ها و به ویژه استان‌های آزاد شده را از بسیاری از اقدامات تروریستی حفظ کرده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا