اخباراروپاجهانجهان اسلامعلم و فناوریفرهنگ و هنر

گزارش روزنامه اندونزیایی از نقش قهرمانانه حضرت زینب سلام الله در نهضت حسینی

یک روزنامه اندونزیایی نقش تاثیرگذار، عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری سلام الله علیها در قبل و بعد از نهضت حسینی و دیدگاه های منحصر به فردش در حل مشکلات را بررسی کرد.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ روزنامه “رپوبلیکا” در سرمقاله خود با اشاره به نقش های متعدد حضرت زینب سلام الله علیها، نوشت: زینب سلام الله علیها در زمان حیات پدربزرگش حضرت محمد صلی الله علیه و آله چشم به جهان گشود. او این فرصت را داشت تا زمان فوت پیامبر پنج سال داشت، تحت مراقبت و حمایتش باشد.

گزارش روزنامه اندونزیایی از نقش قهرمانانه حضرت زینب سلام الله در نهضت حسینی

در این سر مقاله با عنوان «زینب خواهر حسن و حسین علیهما السلام؛ پرستار عزاداران کربلا» آمده: زینب سلام الله علیها مورد توجه و محبت پدرش حضرت علی علیه السلام و همسرش عبدالله بن جعفر طیار قرار داشت. محبت امام علی علیه السلام به اندازه ای بود که از حضرت زینب سلام الله و همسرش خواست تا با او زندگی کنند حتی زمانی برای حکومت بر مسلمانان به کوفه رفت.

در ادامه این مقاله آمده: حضرت زینب سلام الله عقیله اهل بیت علیهم السلام است. او نه تنها زنی بی نظیر و منحصر به فرد از نظر فکری و عاطفی بود، بلکه دیدگاه های فوق العاده ای برای حل مشکلات مطرح شده داشت.

نویسندگان این مقاله «روسی هندیانی» و «نشیح نصرالله» تاکید کردند: حضرت زینب در هر لحظه از لحظات حرکت انقلابی امام حسین علیه السلام از مکه مکرمه تا کربلای معلی همراه برادرش بود. او نقش مهم و برجسته ای در زمان نبرد با لشکریان یزید داشت بطوری که به درمان زخمی ها و روحیه دادن عمیق به مبارزان کمک می کرد. حضرت زینب سلام الله علیها همچنین از یتیمان شهدای کربلا مراقبت می کرد بطوری که تاریخ مراقبت و حمایت او از یتیمان را تا آخرین نفس زندگی مبارکش ثبت کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا