جهان اسلام

آل‌خلیفه مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بحرین را بار دیگر ویران کرد

نیرو های امنیتی بحرین، بار دیگر با بلدوزر ها و با همراهی خودرو های نظامی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام را ویران کردند.

 

نیرو های امنیتی بحرین، بار دیگر با بلدوزر ها و با همراهی خودرو های نظامی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام را ویران کردند.

این مسجد یکبار توسط نیرو های آل خلیفه و با کمک نیرو های سپر جزیره عربستان سعودی در سال 2011 میلادی ویران شده بود و مردم دوباره آن را بنا کرده و به پربایی نماز و شعائر دینی پرداختند.

این مسجد که در نزدیکی خیابان اصلی قرار دارد به همت شیعیان حتی بعد از ویرانی، مسجد بودن خود را حفظ کرده بود.

به گفته فعالان، حکومت بحرین با بنا کردن مسجدی در شهرک دار کلیب سعی کرده بر این جنایت سرپوش بگذارد و آن را جایگزین مسجد ویران شده قرار دهد، امّا اهالی این شهرک مسجد قدیمی را رها نکرده و بر مسجد بودن آن تاکید کردند.

یکی از افرادی که به مساجد ویران شده(38 مسجد) رسیدگی می کند و به آن توجه دارد، تصریح کرد:  مردم مسجد امام حسن عسکری علیه السلام را به صورت موقت بنا کرده و با هزینه شخصی برای آن برق فراهم کرده بودند. 

شایان ذکر است حکومت های بحرین و عربستان سعودی، از سال 2011 میلادی اقدام به اجرای یک سیاست برنامه ریزی شده برای شکنجه و آزار و اذیت شیعیان بحرین که ساکنان اصلی این کشور هستند، کرده اند که تا امروز دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا