آسیاافغانستانجهانجهان اسلام

خروج از افغانستان بستگی به پیشرفت مذاکرات صلح با سنی های تندروی طالبان باشد

آلمان اعلام کرده که خروج نیروهای خارجی از افغانستان نباید به مهلت تعیین شده در توافقنامه قطر مشروط باشد بلکه باید وابسته به پیشرفت مذاکرات صلح با سنی های تندروی طالبان شود.

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ “هایکو ماس” وزیر خارجه آلمان اظهار داشت که خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان باید به پیشرفت در روند صلح با عناصر طالبان وابسته باشد نه اینکه مشروط به فرارسیدن مهلت تعیین شده پایان ماه آوریل.

طالبان در قطر

آلمان پس از آمریکا بزرگترین مشارکت‌کننده در ماموریت «حمایت قاطع» ناتو برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان است.

پنتاگون نیز اخیراً درباره احتمال عدم خروج نیروهای آمریکایی در تاریخ تعیین شده گفت که امتناع طالبان از اجرای تعهداتش برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان، پرسش‌هایی را درباره این ایجاد می‌کند که آیا همه نیروهای آمریکایی می‌توانند مطابق با توافق صلح تا می سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند؟

به گزارش «آسوشیتدپرس»، وزیر خارجه آلمان همچنین تصریح کرد که «مذاکرات صلح تا پایان آوریل پایان نخواهد یافت» و هشدار داد: نگرانی ما این است که عناصر طالبان می‌توانند از این برای ترک مذاکرات صلح و دنبال کردن راه‌حل نظامی استفاده کند.

ماس افزود: بنابراین رویکرد ما این است که بگوییم باید هر دو روند، خروج نیروهای خارجی با مذاکرات صلح را به هم پیوند بزنیم؛ این موارد باید به هم پیوند خورده و هنگامی که مذاکرات صلح با موفقیت به پایان رسید زمان خروج نیروهای خارجی فرا رسیده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا