اخبارپاکستانجهان

پلیس پاکستان اتصال برق را عامل انفجار‌های مرگبار خیبر پختونخواه اعلام کرد

یک روز پس از دو انفجار مهیب و مرگبار در یک مرکز مبارزه با تروریسم در شمال‌غرب پاکستان، پلیس این کشور گفته که این انفجارها حمله تروریستی نبوده بلکه ناشی از اتصالی برق بوده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که پلیس پاکستان روز سه‌شنبه، 5 اردیبهشت، در بیانیه‌ای اعلام کرده که یک اتصال کوتاه الکترونیکی باعث وقوع انفجارها شده است.

نصیر محمود ساتی، فرمانده منطقه سوات خیبرپختونخواه، جایی که انفجارها در آن صورت گرفته، نیز هر گونه حمله از بیرون به مرکز مبارزه با تروریسم در سوات را رد کرده است.

تاسیسات سوات محل نگهداری یک انبار مهمات نظامی است. تصاویر منتشر شده از محل رویداد نشان می‌دهد که یک ایستگاه پلیس و مقر نیروهای پشتيبان پلیس، نیز در آن قرار دارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، روز گذشته در نتیجه دو انفجار در مرکز ضد تروریسم سوات، ۱۶ تن از جمله ۹ افسر پلیس، ۲ غیرنظامی و ۵ زندانی که اخیراً پس از بازداشت برای انجام تحقیقات در آن نگهداری می‌شدند، کشته شده ‌و 60 تن دیگر زخمی شده‌اند.

دره سوات از پایگاه‌های سابق تحریک طالبان پاکستان است که در سال ۲۰۰۷ میلادی پس از عملیات گسترده نظامی، ارتش این کشور از سرکوب سنی‌های تندروی موجود در آن خبر داد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا