جهان اسلام

کشف اجساد ۱۵۷ قربانی جنایت «اسپایکر» در تکریت

یک کمیته عراقی از کشف اجساد ده ها تن دیگر از قربانیان جنایت تروریست های داعش در یک پایگاه نظامی در شمال این کشور خبر داد.

 

یک کمیته عراقی از کشف اجساد ده ها تن دیگر از قربانیان جنایت تروریست های داعش در یک پایگاه نظامی در شمال این کشور خبر داد.

دفتر اطلاع رسانی کمیته بزرگداشت قربانیان جنایت سنی های تندروی داعش در پایگاه هوایی اسپایکر، امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تیم مشترک جست و جو و اکتشاف پس از ۲۰ روز تلاش مداوم اجساد ۱۵۷ تن دیگر از قربانیان این جنایت را در گور شماره ۱۵ در حومه مجتمع کاخ های ریاست جمهوری واقع در این شهر تکریت کشف کرده است.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور در بیانیه خود ضمن اعلام این که با کشف ۱۵۷ جسد جدید شمار اجساد پیدا شده قربانیان جنایت اسپایکر به هزار و ۱۵۰ تن افزایش یافته، تاکید کرد که عملیات جست و جوی اجساد در تمامی اماکن تعیین شده ادامه دارد تا به وضعیت انتظار بستگان قربانیان در استان های مختلف عراق پایان داده شود.

شایان ذکر است، سنی های تندروی داعش در فاصله زمانی بین 11 تا 15 ژوئن 2014، در حمله به پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق، تمامی دانشجویان شیعه این پایگاه را به شهادت رساندند. 

در هنگام حمله داعش، 4 هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در این پایگاه حضور داشتند که سن آنها زیر 22 سال بوده است.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا