بدون دسته
برجسته ها

آیت الله العظمی شیرازی: حاجت خواستن انسان از امام حسین علیه السلام هیچ اشکال ندارد

نشست علمی روزانه آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی طی روزهای پنج شنبه بیست و چهارم و جمعه بیست و پنجم ذی حجه سال ۱۴۴۴ برگزار شد، در این دو نشست هم چون روزهای گذشته ، ایشان به سوال های حاضران در جلسه پیرامون مسائل مختلف فقهی پاسخ دادند.

آیت الله العظمی شیرازی در جلسه علمی روز پنج شنبه فرمودند: یکی از زیارت های امام حسین علیه السلام که شیخ صدوق رضوان الله تعالی علیه فرموده که این از صحیح ترین زیارات امام حسین است اَصَحُّ زِیاراتِهِ رِوایَةً ، در آن زیارت دارد که إِرَادَةُ الرَّبِّ فِي‌ مَقَادِيرِ أُمُورِهِ تَهْبِطُ إِلَيْكُمْ وَتَصْدُرُ مِنْ بُيُوتِكُمْ یعنی خدای عزوجل هر چه اراده کند از راه شما انجام می دهد.

ایشان در ادامه فرمودند : یعنی هیچ اشکالی ندارد که آدم از خدای عزوجل حاجت بخواهد یا از امام حسین علیه السلام حاجت بخواهد ، چون خدای عزوجل تمام قدرت ها را در اختیار آن ها قرار داده است.

سایر موارد فقهی مطرح شده در نشست های علمی این دو روز توسط آیت الله العظمی شیرازی به این شرح بود :

شرح آیه 51 سوره شوری، احکام خمس بعد از مؤونه ، ارتباط با جن در دوران حضرت سلیمان، جواز شهادت بر ولایت امیرالمومنین در تشهد ، معنای مواجهه با خدا بدون رویت، دلیل عصمت و اسوه بودن معصومین، شرح مراتب علمی و تقوای مرحوم میرزا محمد تقی شیرازی، سبب احتیاط وجوبی فقها، موارد وجوب زکوة و خمس اموال، احکام خمس در هبه، احکام مربوط به یتیم و احکام تشبّه مرد به زن و زن به مرد، از دیگر مواردی بود که در این نشست علمی این دو روز توسط آیت الله العظمی شیرازی به آن ها پاسخ داده شد.

لازم به ذکر است که سلسله نشست‌های علمی آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به صورت روزانه در بیت معظم له در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و شما می‌توانید ساعت ۱۱:۱۵ دقیقه به وقت محلی به صورت مستقیم از طریق شبکه امام حسین علیه السلام بر ماهواره ياهست فركانس ۱۲۰۷۳) بیننده این نشست علمی باشید.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا