بدون دسته
برجسته ها

کمک‌های سازمان ملل از گذرگاه باب الهوی وارد سوریه شد

کمک‌های سازمان ملل متحد در روز آخر ماموریت شورای امنیت، از طریق گذرگاه باب الهوی وارد سوریه شد.

شبکه خبری الجزیره به نقل از برخی منابع در گذرگاه باب الهوی اعلام کرد که یک کاروان از کمک‌های سازمان ملل از گذرگاه باب الهوی واقع در مرزهای سوریه و ترکیه، وارد مناطق شمال غربی سوریه شد.

این منابع اظهار کردند، این آخرین کاروانی بود که بر اساس قطعنامه شماره ۲۶۷۲ سازمان ملل که دوشنبه تاریخ آن به پایان رسید، وارد خاک سوریه شد.

این کاروان در حالی وارد سوریه شد که در جلسه ی روز دوشنبه ی شورای امنیت قطعنامه ی جدیدی به رای گذاشته شد که امکان انتقال کمک‌های بشردوستانه از تنها یک گذرگاه زمینی یعنی باب الهوی و بدون موافقت دمشق فراهم شد.

کمک‌های سازمان ملل تنها از دو راه وارد سوریه می‌شوند یکی گذرگاه باب الهوی واقع در مرزهای ترکیه که بر اساس قطعنامه ۲۶۷۲ شورای امنیت انجام می‌شود و دیگری مناطق تحت کنترل دولت سوریه.

در مناطق خارج از کنترل دمشق یعنی شمال غرب سوریه، بیش از چهار میلیون تن سکونت دارند که نیمی از آنها را آوارگان تشکیل می‌دهند و زندگی ۹۰ % آنها به کمک‌های بشردوستانه وابسته است.

اعضای شورای امنیت نهم ژانویه به اتفاق آرا با تمدید شش ماهه ی سازوکاری برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به میلیون‌ها سوری از طریق گذرگاه باب الهوی بدون نیاز به موافقت دولت سوریه موافقت کردند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا