آسیااخباربدون دستهجهان

حضرت آیت الله روحانی: تشكيل جلسات عيدالزهراء (س) از بهترين قربات است

به گزارش شیعه ویوز، حضرت آیت الله سید صادق روحانی، از مراجع عظام تقلید قم در پاسخ به استفتائی در مورد حکم برگزاری جلسات عيدالزهراء (س)، برگزاری چنین جلساتی، در صورت خالى بودن از محرمات را از بهترين قربات دانست.

گفتنی است بررسی های انجام شده توسط خبرنگار شیعه ویوز نشان می دهد که موضوع عيدالزهراء (س) نه تنها مورد تأیید حضرت آیت الله روحانی است بلکه به نظر می رسد این مرجع عالیقدر توجه ویژه ای به این روز عظیم دارد زیرا با انجام بررسی های اجمالی و نگاهی گذرا به وب سایت رسمی ایشان، به وضوح این توجه خاص و ویژه آن حضرت به عيدالزهراء (س)، نمایان می شود.

اثبات این مدعی این است که هر مخاطبی با ورود به این وب سایت، متوجه بنر قرمز رنگی که بر روی پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله روحانی قرار داده شده، می شود. همانطور که در تصویر ذیل نیز دیده می شود، بر روی این بنر نوشته شده: اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد

صفحه نخست وب سایت رسمی حضرت آیت الله روحانی

کمی پایین تر از این بنر قرمز رنگ هم پیام حضرت آیت الله روحانی به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) و عیدالزهراء (س)، به چشم می خورد که نشان از اهمیت بیش از پیش این موضوع برای آن حضرت دارد و موجب گردیده که علاوه بر انتشار آن بنر، پیامی رسمی نیز به همین مناسبت صادر کرده است.

در بخشی از این پیام آمده: در آستانه ایام عیدالزهراء (سلام الله علیها) و هلاکت متوکل عباسی و سرکرده منافقین و ناصبیان می‌ باشیم. روایاتی از معصومین (علیهم السلام) در بیان آموزه‌ های دینی، نقل شده است که عمل به آنها در روز نهم ماه ربیع‌ الاول شایسته است. همه این آموزه‌ های دینی برای معطوف نمودن اذهان به عظمت اهتمام به این عید مبارک است. عیدی که نزد خداوند متعال از بزرگ‌ ترین اعیاد می­ باشد. درس مهمی که از این موضوع می­ آموزیم، لزوم محوریت داشتن مسأله ولایت و امامت، در همه شئون زندگی ما است. چرا که می­ دانیم جان پاک رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) شریف­ ترین و برترین جان ­ها است. با این وجود ایشان در راه تأکید بر مسأله امامت و ولایت از جان خود گذشتند.

لازم به ذکر است، علاوه بر این بنر سرخ رنگ و این پیام رسمی، اگر نگاهی گذرا به بخش پایین تر صفحه وب سایت رسمی این مجتهد جلیل القدر بی اندازیم، بخش استفتاءات اعتقادی به چشم می خورد و نکته قابل توجه در این موضوع این است که هر سه مطلب بارگزاری شده در این بخش، در این برهه زمانی که ایام مبارک عيدالزهراء (س) را می گذرانیم، به این موضوع اختصاص یافته است.

تصویر بخش استفتائات اعتقادی

همانطور که در تصویر فوق هم مشاهده می شود، تیتر هر سه استفتاء شرعی به این شرح است:

نظر مباركتان را راجع به جلسات عيدالزهراء (سلام الله علیها) بيان فرماييد.

دست زدن در مجلس عیدالزهراء (سلام الله علیها) و میلاد ائمه (علیهم السلام) چه حکمی دارد؟

عیدالزهراء (سلام الله علیها) چه روزی است؟

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا