اخبارافغانستانبدون دستهجهان

درگیری مرزی افغانستان و پاکستان

ارتش پاکستان گفته است که سه سرباز
پاکستانی بر اثر شلیک از خاک افغانستان کشته شده و این کار را به گروه های فعال تروریستی در خاک افغانستان نسبت داده است.

این رویداد در منطقه خیبر پشتونخواه پاکستان در نزدیکی مرز افغانستان رخ داده و روزنامه پاکستانی اکسپرس تربیون نوشته است که این حمله روابط اسلام آباد و کابل را پیچیده‌تر خواهد کرد.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای گفته است که نیروهای نظامی این کشور به صورت شایسته علیه تروریسم عمل کرده و تلفات زیادی به آنها وارد کرده اند.

پس از این حادثه، بعد از ظهر روز سه شنبه، ۲۲ سنبله/ شهریور، مرزبانان پاکستانی و نیروهای طالبان در امتداد خط دیورند درگیر شدند که به گفتۀ برخی منابع، تلفاتی را به همراه داشته است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان در صفحه توییتر خود نوشته است که درگیری پس از آن آغاز شده که نیروهای پاکستان در امتداد خط دیورند به ایجاد پاسگاه های نظامی پرداخته اند.

بر اساس گفته های معاون سخنگوی طالبان، نیروهای نظامی این گروه برای هشدار دادن به مرز نزدیک می شوند که با شلیک نیروهای مرزی پاکستان مواجه می‌گردند.

بلال کریمی گفته است که موضوع درگیری مسلحانه و ساخت پاسگاه های نظامی را از طریق وزارت خارجه با اسلام آباد مطرح نموده است.

همزمان با درگیری های مسلحانه میان قوای گروه سنی های تندروی طالبان و نیروهای نظامی پاکستان، اسلام آباد خواستار بازداشت و تسلیم مسعود ازهر، رهبر گروه جیش محمد شده است.

پاکستان با فرستادن نامه‌ای به طالبان گفته است که احتمالا رهبر گروه جیش محمد در شرق افغانستان حضور دارد و از این گروه خواستار بازداشت وی شده است.

جیش محمد از سوی سازمان ملل به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده و کشورهای غربی پاکستان را تحت فشار قرار داده تا علیه رهبر این گروه اقدام نماید.

با اینکه پاکستان تاکید دارد مسعود ازهر در ولایات کنر یا ننگرهار افغانستان به سر می برد، اما طالبان حضور رهبر گروه جیش محمد در خاک افغانستان را رد کرده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا