بدون دسته

انتقاد گسترده بدلیل اعمال فشار علیه شعائر حسینی در کویت

فعالان و وبلاگ نویسان فضای مجازی، اقدام های اخیر دستگاه ها و مقام های کویتی در اعمال فشار علیه فعالیت های مختلف دینی و مذهبی به ویژه شعائر حسینی که در برخی حسینیه ها در کشور کویت برگزار می شود را به شدت مورد انتقاد قرار دادند .

گفتنی است اخیرا یک فعال شیعی به دلیل فعالیت‌های گسترده در نشر شعائر حسینی ، توسط دادستانی عمومی کشور کویت فرا خوانده شد و به بهانه انتقاد از مقام پادشاهی کویت، شیخ مشعل الاحد، بازداشت شد در حالی که این امر، اتهامی واهی بوده است. 

به نوشته رسانه‌های محلی کویتی، این شهروند با انتشار پستی در فضای مجازی، اقدام وزارت خارجه علیه برخی حسینیه‌ها برای محدود کردن شعائر حسینی در ماه محرم الحرام را مورد انتقاد قرار داده بود اما وی را به توهین به پادشاه، متهم کردند. 

لازم به ذکر است، بر اساس دستورات جدید صادر شده در کویت، بر افراشتن هرگونه پرچم، پلاکارد، پارچه نوشته یا بیرق دینی ممنوع خواهد بود و فقط برافراشتن پرچم کشور کویت مجاز است. هر حسینیه فقط اجازه دارد که یک پرچم دینی در کنار پرچم کویت نصب کند. 

بر اساس دستورات جدید، بر پا کردن هرگونه موکب، ایستگاه صلواتی یا خیمه ، خارج از فضای حسینیه‌ها کاملا ممنوع شده و برگزاری مراسم مشایه یا دسته‌های عزاداری خارج از حسینیه، اقدامی غیرقانونی به شمار می‌رود. 

فعالان فضای مجازی این دستورات صادر شده را مخالف آزادی‌های دینی و مذهبی دانسته  و اعلام کرده‌اند که صدور چنین دستوراتی زمینه را به گونه ای آماده می‌سازد که هر فردی از این دستورات انتقاد کند، مورد اتهام قرار خواهد گرفت و بازداشت خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا