بدون دسته
برجسته ها

هشدار طالبان به شیعیان در غزنی؛ احتمال حمله د1عش در مراسم عاشورا وجود دارد

منابع محلی در استان غزنی افغانستان از هشدار مقام‌های امنیتی طالبان از احتمال حمله‌ی د1عش بر مراسم عاشورا در این استان خبر داده‌ اند. 

منابع گفته‌اند که طالبان این اظهارات را در جلسه‌ای با اعضای شورای عالمان شیعه غزنی بیان کرده‌اند. 

طالبان افزوده‌‌اند که براساس اطلاعات رسیده به این گروه، احتمال حمله بر مراسم عاشورا وجود دارد و این مراسم باید به شکل محدود تجلیل شود. 

به گفته منابع، طالبان طی دو روز گذشته نیروهای بیشتری در مناطق شیعه ‌نشین این استان به کار گرفته و ایست‌های بازرسی در داخل شهر را افزایش داده‌‌اند. 

گفتنی است که طالبان در هفته جاری،  با ایجاد محدودیت برای عزاداران محرم در غزنی، آنان را از نصب و حمل پرچم‌های عزاداری و ساخت سقاخانه‌ها منع کرده‌اند.

در همین حال؛ منابع محلی در استان هرات در غرب افغانستان می‌گویند که طالبان بار دیگر شب‌هنگام، پرچم عزاداری محرم را از بخش‌هایی از این استان، پایین آورده و پاره کرده است و پنج عزادار حسینی را نیز بازداشت کرده اند.  

منابع روز جمعه، 22 تیر، تایید کردند که طالبان این افراد را طی دو روز گذشته به دلیل واکنش نشان دادن به پاره کردن و پایین کشیدن پرچم‌های عزاداران محرم در این استان بازداشت کرده‌اند. 

به ‌گفته‌‌ی منابع، طالبان پرچم‌های عزاداری امام حسین علیه السلام را از نواحی نهم، دوازدهم و سیزدهم «شهرک جبرئیل» و شماری دیگر از مناطق شیعه و هزاره ‌‌نشین هرات پایین آورده‌اند. 

طالبان سه روز پیش نیز پرچم‌های عزاداری محرم را از شماری مناطق شیعه و هزاره‌ نشین هرات، از جمله «محله‌ی حاجی عباس» و «شهرک جبرئیل» پایین آورده و پاره کرده و همچنین دو نفر را به‌دلیل نصب پرچم، بازداشت کرده بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا