بدون دسته
برجسته ها

تلاش های جهانی شرکت ها و دولت ها برای جلوگیری از خرید کالاهایی از چین که با کار اجباری ایغورها تولید می شود

یک گزارش جدید نشان می دهد که برخی از خودروسازان جهانی به دلیل فشارهای دولت چین، استانداردهای ضعیفی از حقوق بشر را برای سرمایه گذاری های مشترک خود در چین اعمال می کنند.

استانداردهای ضعیف، خطر قرار گرفتن در معرض کار اجباری در منطقه خودمختار سین کیانگ چین، که در آن بیش از یک میلیون اویغور و سایر اقلیت‌های قومی در معرض بازداشت دسته جمعی و سایر اشکال آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، افزایش می‌دهد.

در سال های اخیر، چندین تحقیق بین المللی ، شواهدی از کار اجباری در سین کیانگ را انتشار داده است ، برخی از این پژوهش ها هشدار می‌دهند که زنجیره‌های تامین برخی از صنایع، مانند صنایع پنل‌های خورشیدی و خودروسازی، ممکن است از کار اجباری در سین‌کیانگ تولید شده باشد.

با توجه به اینکه حدود ۱۵ درصد از آلومینیوم تولید شده در چین از سین کیانگ تامین می شود، گزارش های معتبر برخی شرکت ها و دولت هانشان می دهد تولیدکنندگان آلومینیوم در این منطقه در نقل و انتقالات از نیروی کار ایغورها بهره می گیرند.

در این گزارش آمده است: ارتباط بین سین‌کیانگ، صنعت آلومینیوم و کار اجباری، از جمله سیاست های تحت حمایت دولت چین است که اویغورها و اعضای دیگر جوامع مسلمان ترک را مجبور به انجام این گونه کارها در سین‌کیانگ و سایر مناطق می‌کند ، و طبق شواهد به دست آمده از منابع دولتی چین ، کارخانه های ذوب آلومینیوم در سین کیانگ در استفاده از نیروی کار اجباری مشارکت داشته اند.

علیرغم تلاش‌های دولت‌ها و شرکت های دیگر کشورها برای جلوگیری از قرار گرفتن زنجیره‌های تامین مایحتاج آنان توسط عوامل کار اجباری از سین‌کیانگ، برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این شرکت‌ها و دولت ها باید به طور مستقیم یا غیرمستقیم از خریداری هر چیزی که در منطقه اویغور تولید می‌شود، به طور جزئی یا کلی ، خوددرای کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولاتشان با کار اجباری اویغورها تولید نشده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا