اخباربدون دستهجهانجهان اسلام

آستان مقدس امیرالمومنین، کار بازسازی مسجد شیخ طوسی، در نجف الاشرف را بر عهده گرفته است

دبیرخانه حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام روز یکشنبه اعلام کرد : بهسازی و نگهداری مسجد شیخ طوسی رحمت الله علیه که بیش از ۹۰۰ سال پیش ساخته شده است را پذیرفته است.

این اقدام به عنوان بخشی از اقداماتی است که در راستای توجه به بناهای تاریخی و باستان‌شناسی و اهمیت به حفظ بناهای میراثی در نجف‌اشرف ، صورت می پذیرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه مهندس ناظر این پروژه حسین خضیر در یک گفتگوی مطبوعاتی اظهار داشت : کادر اجرایی فنی و مهندسی در معاونت مهندسی و امور فنی حرم مطهر، کار خود را برای بازسازی و نگهداری مسجد شیخ طوسی که بیش از ۹۰۰ سال پیش ساخته شده بود، آغاز کرده اند.

وی در ادامه افزود: کار نگهداری و مرمت این مسجد ، هم چنین گنبدهای پشت بام مسجد و نیز بازسازی کاشیکاری های آن،  و علاوه بر آن، دیوار سنگی نمای مسجد، دیوارهای داخلی نمازخانه و ورودی های اصلی مسجد ، به پایان رسیده است.

وی هم چنین تصریح کرد: هم اکنون مراحل کار با هماهنگی و همکاری ادارات پشتیبان مربوطه حرم مطهر در حال تکمیل است.

خضیر با تاکید بر اهمیت ترمیم و بازسازی آثار و بناهای باستانی و میراثی گسترده در نجف اشرف و به طور کلی شهر قدیم، خاطرنشان کرد: این اقدام ، منافع فراوانی برای حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام، مخصوصاً مجاوران حرم در بردارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا