آسیاافغانستانجهان اسلام
برجسته ها

سازمان بین‌المللی مهاجرت: زنان افغانستانی با محدودیت‌های فزاینده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید که پس از آگوست سال ۲۰۲۱، دختران و زنان افغانستانی با محدودیت‌های فزاینده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت روز یک‌شنبه، ۲۰ اسفند با نشر یک گزارشی نوشته است که این وضعیت، مشارکت دختران و زنان را در تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محدود می‌کند. به گفته این نهاد، طالبان میلیون‌ها زن را در خانه‌های‌شان حبس و مشارکت‌های مهم آنان را در جامعه محدود کرده‌ است.
دفتر هماهنگ ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که ۵۲ درصد افرادی که در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، زنان و دختران هستند.

به گفته‌ی اوچا در سال جاری میلادی، از جمع 24 میلیون نفر که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، ۵۲ درصد آنان زنان و دختران هستند. این دفتر خواستار حمایت از زنان و دختران افغانستانی شده و گفته‌ است که آنان بیشترین تأثیر بحران را در این کشور بر دوش می‌کشند.


پیش از این، دفتر زنان سازمان ملل متحد از کنار گذاشتن زنان افغانستانی از تصمیم‌گیری‌ها انتقاد کرده و گفته است که این موضوع، افغانستان را از هرگونه فرصتی برای خروج از بحران محروم می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا