جهانجهان اسلام

هند 74 مسلمان روهینگیا را بازداشت کرد

پلیس هند می گوید 74 پناهجوی روهینگیا را به دلیل زندگی «غیرقانونی» در ایالت شمالی اوتار پرادش دستگیر کرده است.

در حالیکه فعالان مدنی و حقوق بشری در میانمار، هند و بنگلادش برنامه جدید دولت و پلیس هند علیه آوارگان روهینگیا را سرکوب خودسرانه مردمی که از خشونت می گریزند؛ می‌دانند به نظر می‌رسد این موج دستگیری‌ها ادامه دارد.

پلیس هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مجموع در شش شهر عملیات بازداشت مهاجران غیرقانونی روهینگیا آغاز شده است. دستگیر شدگان شامل 55 مرد، 14 زن و پنج کودک است که در شش منطقه اوتار پرادش پس از عبور غیرقانونی از مرز زندگی می کردند. حداقل یکی از زنان دستگیر شده باردار است.

گروه کمپین ابتکار حقوق بشر روهینگیا گفت که افراد بازداشت شده پس از فرار از آزار و اذیت در میانمار حدود 10 سال در این منطقه زندگی می کردند.

دهلی نو کنوانسیون 1951 سازمان ملل متحد برای پناهندگان را امضا نکرده که حقوق پناهندگان و وظایف دولت ها برای حمایت از آنها را مشخص می کند و همچنین قوانین داخلی برای حمایت از پناهندگان ندارد.

گفتنی است سازمان ملل مسلمانان روهینگیا را تحت تعقیب ترین قوم جهان خوانده است.

عملیات نظامی ارتش و بوداییان افراطی میانمار در تابستان سال 2017 با هتک حرمت، شکنجه، سوزاندن مزارع و همچنین قتل مسلمانان روهینگیا در استان راخین آغاز و در نهایت به فرار حدود یک میلیون نفر از آنان به بنگلادش همراه شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا