جهان

پزشکان مسلمان در خدمت جامعه نیازمند آمریکا

پزشکان مسلمان، مراکز درمانی رایگان در آمریکا را اداره می کنند.

 

پزشکان مسلمان، مراکز درمانی رایگان در آمریکا را اداره می کنند.

هجده سال پس از افتتاح مرکز درمانی «الشفاء» در “کالیفرنیا” آمریکا، پزشکان مسلمانی که در طول این سال ها، به خدمتگزاری رایگان به بیماران نیازمند می پرداختند، همچنان به فعالیت بشردوستانه خود ادامه می دهند.

«دکتر طلعت خان» در اینباره می گوید: منطقه ای که این کلینیک درمانی در آن قرار گرفته، مردم فقیری دارد که اغلب از اتباع کشورهای اسپانیایی زبان و آفریقایی هستند و به شدت به رسیدگی های درمانی و بهداشتی نیاز دارند.

وی افزود: با هدف حل بخشی از این معضلات و بحران ها در این منطقه، کلینیک درمانی «الشفاء» ۱۸ سال پیش افتتاح شد و در این مدت، پزشکان مسلمانی که در این مرکز به مداوای بیماران مسلمان یا غیر مسلمان آمریکایی می پرداختند، حتی یک پنی هم دریافت نکرده و کلیه خدمات رایگان ارائه شده است.

این پزشک مسلمان در ادامه خاطرنشان کرد: برای اینکه این مرکز درمانی بتواند به کار خود در طول این سالیان ادامه دهد، سالانه نیازمند ۲۵ هزار دلار بودیم که بخش اندکی از آن، با کمک های دولتی تامین شده و الباقی این مبلغ را، خیران مسلمان و جوامع اسلامی پرداخت می کنند.

دکتر طلعت خان در پایان تاکید کرد: طبق آموزه های اسلامی، بر ما لازم است که به هر نحو ممکن و بدون توجه به دین و آیین بیماران، به آنان خدمتگزاری کنیم.

شایان ذکر است، درمانگاه «الشفاء» نخستین درمانگاهی نیست که پزشکان مسلمان به مداوای رایگان بیماران می پردازند، بلکه مراکز درمانی دیگری همچون مرکز درمانی «الرحمة» در «نیویورک» در سال ۲۰۱۲ میلادی افتتاح شد.

همچنین در سال ۲۰۱۱ نیز، تعدادی از پزشکان مسلمان روز های شنبه خود را با حضور در یکی از دانشگاه های شمال آمریکا، به مداوای رایگان بیماران و مراجعه کنندگان، اختصاص دادند که گفته می شود تاکنون ادامه دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا