جهان

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان

مدیر نهاد بین المللی دیده‌بان حقوق بشر از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی انتقاد کرد.

 

مدیر نهاد بین المللی دیده‌بان حقوق بشر از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی انتقاد کرد.

«کنت راث» مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر، از وزارت امور خارجه آمریکا به دلیل فروش جنگ‌افزار و مهمات به عربستان سعودی انتقاد کرد.

وی در توییتر خود نوشت: «عربستان سعودی زنان را سرکوب می‌کند، نسخه‌ای افراطی از اسلام را ترویج می‌دهد و غیرنظامیان یمنی را می‌کشد. با این حال «ترامپ» فروش سلاح به این کشور را از سر می‌گیرد.»

روزنامه «واشنگتن‌پست» هفته گذشته از موافقت وزارت امور خارجه آمریکا، با از سرگیری فروش تجهیزات جنگی و مهمات به عربستان سعودی خبر داد.

این در حالی است که دولت سابق آمریکا، در ماه‌های پایانی و تحت فشار رسانه‌ها بعد از حمله مرگبار عربستان سعودی به یک مراسم ترحیم در یمن، فروش چند هزار گلوله و موشک به عربستان را به حالت تعلیق درآورد.

پس از موافقت وزارت خارجه آمریکا، کاخ سفید نیز با صدور این مجوز موافقت کرده و قرار است، این درخواست برای صدور مجوز نهایی به کنگره این کشور ارسال شود.

به گفته رسانه هیا آمریکا، شماری از سناتورها با توجه به آمار بالای تلفات غیرنظامیان در حملات عربستان به یمن، مخالف صدور این مجوز هستند.

حملات عربستان به یمن که از دو سال قبل آغاز شده، تاکنون جان چندین هزار تن را گرفته و ده ها هزار نفر را مجروح ساخته که به گفته نهاد های حقوق بشری بیشتر آنها غیر نظامیان هستند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا