جهان

شیخ زکزاکی را آزاد کنید

شیعیان ایالت «کبی» نیجریه خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

 

شیعیان ایالت «کبی» نیجریه خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند.

شیعیان ایالت «کبی» نیجریه، با ارسال نامه ای رسمی به دولت فدرال این کشور، خواستار آزادی هرچه سریعتر روحانی شیعه «شیخ ابراهیم زکزاکی» شدند.

یکی از اعضای برجسته جمعیت شیعیان ایالت «کبی» در شهر «برنین کبی»، در اینباره گفت: درخواستی رسمی به دولت مرکزی ارسال شده است و در آن، از «محمد بوهاری» خواسته شده تا ضمن متابعت از قانون و حکم صادر شده از سوی دادگاه فدرال، عطوفت و مهربانی به کار برده و «شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی» را هرچه سریعتر از زندان آزاد نمایند.

«شیخ بلو» در ادامه افزود: «شیخ زکزکی» در حالی حدود یک سال و نیم پیش در شهر «زاریا» و در منزلش دستگیر و روانه زندان شد که در حال اجرای حقوق اولیه خود یعنی حق برگزاری اجتاعات مسالمت آمیز، بود.

گفتنی است در حمله نیروهای امنیتی نیجریه به تجمع عزاداران اربعین حسینی سال گذشته در شهر «زاریا» و حسینیه بقیة الله، دسته کم ۳۵۰ نفر از شیعیان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز دستگیر و روانه زندان شدند.

دادگاه عالی نیجریه نیز پس از گذشت یک سال از این جنایت بزرگ، حکم به برائت «شیخ زکزاکی» و همسرش داد و دولت را موظف به آزادی آنها حداکثر تا۴۵ روز از زمان صدور حکم و پرداخت غرامت به آنها نمود؛ ولی با این حال، دولت «بوهاری» از اجرای این حکم دادگاه عالی نیجریه، سر باز زد.

نادیده گرفتن حکم دادگاه عالی نیجریه، اعتراض بسیاری از نهاد های حقوق بشری را در پی داشته و قضات دادگاه عالی فدرال این کشور را نیز، خشمگین ساخته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا