جهان

درآمد میلیاردی صنعت جهانی مد از لباس‌های اسلامی

لباس‌های اسلامی مخصوص بانوان، سودهای میلیاردی را به صاحبان صنعت مد رسانده است.

 

لباس‌های اسلامی مخصوص بانوان، سودهای میلیاردی را به صاحبان صنعت مد رسانده است.

 صنعت جهانی مد طی سال‌های اخیر، با پیشرفت چشمگیری که در زمینه لباس‌های اسلامی مخصوص بانوان محجبه داشته، درآمد قابل توجهی را از این بازار پررونق نصیب خود کرده است.

رویترز در آخرین گزارش‌های خود در مورد هزینه خرید لباس توسط مسلمانان در سال ۲۰۱۳ عدد ۲۶۶ بیلیون دلار را ثبت و رشد این عدد را تا سال ۲۰۱۸ معادل ۴۸۴ بیلیون دلار پیش‌بینی کرده است. 

بر اساس این گزارش، مبلغ خرید لباس توسط مصرف‌کنندگان مسلمان آمریکایی با فاصله قابل توجهی، عدد ۳۹۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

 همچنین گزارشی که اخیرا مرکز تحقیقات Pew منتشر کرده است، رشد جمعیت ۱,۶ میلیاردی مسلمانان را تا سال ۲۰۵۰ در حدود ۳ میلیارد نفر پیش‌بینی می‌کند.

در فستیوال فشن اسلامی که در سیزدهم آگوست سال ۲۰۱۵ در کوالالامپور مالزی برگزار شد، همه چیز گویای خیز بلند تولیدکنندگان جهانی برای کسب سهم بازار از کالای مد اسلامی بود. 

ماه گذشته نیز طی هفته مد در لندن، برای نخستین‌بار مجموعه‌ای از لباس‌های پوشیده اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که با استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان همراه بود.

این گزارش‌ها و آمارهای خیره کننده باعث شده تا طی دو سال اخیر شرکت‌های بین‌المللی تولید کالای مد و لباس، بدون درنظر گرفتن سیاست‌گذاری حکومتی کشورهای‌ خود، رویکرد جدیدی را در حوزه پرداختن به بازار البسه مسلمانان اتخاذ کنند.

گفتنی است، ظهور نسل جوانی از طراحان پوشاک اسلامی و مجموعه‌داران مد در زمینه لباس‌های پوشیده، سبب شده تا این بازار مشتری‌های بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی پیدا و توجه برندهای بزرگ و غول های تجاری را به خود جلب کند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا