جهان

تبدیل ایستگاه راه آهن به مسجد در آلمان

قرار است یک  ایستگاه راه آهن تاریخی در آلمان تبدیل به مسجد شود.

 

قرار است یک  ایستگاه راه آهن تاریخی در آلمان تبدیل به مسجد شود.

قرار است، شهروندان مسلمان ساکن لوشوـ وندلند ـ  در آلمان با مشارکت در امری خیرخواهانه ایستگاه راه‌آهن تاریخی این منطقه را به مسجد بزرگی تبدیل کنند تا نمازگران بتوانند در کنار یکدیگر باشند.

یکی از مسلمانان این منطقه به نام «ماهر مهندس»، ایده تبدیل ایستگاه راه‌آهن قدیمی به یک مسجد را ارائه داد و قرار است مدیریت این  مسجد را نیز به عهده بگیرد.

مهندس با اشاره به اینکه مسجد مذکور گنجایش پذیرش حدود ۱۰۰ نمازگزار را در خود دارد، گفت: در حال حاضر نمازخانه‌ای کوچک در ایستگاه لوشو وجود دارد، ولی با توجه به افزایش پناهندگان مسلمان در آلمان، نمازخانه فعلی پاسخگوی آنان نیست، زیرا مسلمانان بسیاری از شهرهای اطراف برای اقامه نماز در کنار یکدیگر و خصوصا روزهای جمعه، به این شهر می‌آیند.

ماهر مهندس که پزشک متخصص در گوش، حلق و بینی بوده و بیش از ۶۲ سال سن دارد، از سال ۱۹۹۱ ساکن این منطقه است، افزود: قرار است، بخش جداگانه‌ای نیز در این مسجد جدید به بانوان نمازگزار اختصاص داده شود.

به گفته «مهندس»، این پروژه با کمک‌های داوطلبانه بسیاری از مسلمانان خیّر اجرا خواهد شد و برخی نیز برای انجام کارهای ساخت‌و‌ساز داوطلب شده اند.

ماهر مهندس تأکید کرد: جامعه مسلمان آلمان هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴۳۸ شاهد افتتاح مسجد خواهند بود.

به گزارش انجمن ملی مسلمانان آلمان موسوم به «شورا»، در حال حاضر حدود ۱۸۰ مسجد در منطقه «نیدرزاکسن» ـ ساکسونی سفلی ـ  آلمان وجود دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا