جهان

پیروزی بانوی محجبه در دادگاهی در آلمان

دادگاه برلین طی حکمی پرداخت غرامت ۹ هزار یورویی را به بانوی مسلمان محجبه ای، صادر کرد.

 

دادگاه برلین طی حکمی پرداخت غرامت ۹ هزار یورویی را به بانوی مسلمان محجبه ای، صادر کرد.

این حکم در پی آن صادر شد که مسئولین مدرسه ای در شهر برلین از پرداخت حقوق یکی از معلمان خود، به دلیل استفاده وی از حجاب، خودداری کرده بودند.

این معلم مسلمان با شکایت به دادگاه شهر برلین، در نهایت موفق شد رأی دادگاه را به نفع خود به دست آورد و مسئولین این مدرسه به دلیل «برخورد تبعیض آمیز»، محکوم به پرداخت غرامت به وی شدند.

تعدادی از سیاستمداران و اعضای مجلس آلمان، با استقبال از حکم صادره، آن را آغازی برای اقدامات بی طرفانه و منصفانه برای شهروندان آلمانی برشمردند و جسارت و جرأت قاضی صادر کننده حکم را، تحسین کردند.

دادگاه شهر برلین به این نتیجه رسید که داشتن حجاب این معلم مسلمان، هیچ تاثیر بدی در فضای مدرسه ایجاد نکرده و تهدیدی برای امنیت مدرسه، دانش آموزان و مسئولین آن محسوب نمی شود.

شایان ذکر است، طبق قانونی موسوم به «قانون بی طرفی» معلمان، نیروهای پلیس و کارمندان سیستم قضایی در آلمان، حق استفاده از لباس های دینی و نیز حجاب را در فضای محل کار خود ندارند.

 ولی قاضی «رناته شوده» با استناد به برخی مواد قانونی دیگر، اعلام کرد که پوشش این بانوی محجبه با این قانون منافاتی نداشته و رای را به نفع وی صادر کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا