جهان

درخواست ۱۲ سازمان حقوق بشری برای لغو اعدام دو جوان بحرینی

12 سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه ای، لغو حکم اعدام دو تن از بازداشت شدگان در بحرین را خواستار شدند.

 

 

12 سازمان حقوق بشری با انتشار بیانیه ای، لغو حکم اعدام دو تن از بازداشت شدگان در بحرین را خواستار شدند.

اين سازمان های حقوق بشری از حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین خواستند حکم اعدام «علی العرب» و «احمد الملالی» را لغو کند.

این در حالی است که همه مراحل طرح شکایت و تایید دادگاه تجدید نظر در خصوص حکم اعدام این دو شهروند شیعه پایان یافته است.

این سازمان ها در بیانه ی خود، اعلام کردند: پرونده های العرب و الملالی، نگرانی های بیشتری به دنبال دارد، زیرا اسنادی به دست آمده که آنها زیر شکنجه اعتراف کردند و حق آنها برای محاکمه ای عادلانه زیر پا گذاشته شده است.

این سازمان ها افزودند: به رغم این موضوع ولی، دادگاه برای محکومیت آنها، به این اعتراف ها استناد کرده است.

سازمان هایی که این بیانیه را امضا کردند، از پادشاه بحرین خواستند حکم اعدام این دو تن را تایید نکرده و جلوگیری از اجرای آن را تضمین کند. این سازمان ها همچنین از وی خواستند محاکمه فعالان مدنی و زندانیان سیاسی، تجدید شود تا با معیارهای بین المللی محاکمه عادلانه، هماهنگ باشد.

سازمان های خدمت بین المللی حقوق بشر، ریبریف، شبکه جهانی اقدامات حقوقی، فعالیت مسیحیان برای لغو شکنجه در آلمان، فعالیت مسیحیان برای لغو شکنجه در فرانسه، مرکز اروپایی دمکراسی و حقوق بشر، مرکز حقوق و دمکراسی بحرین، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه، سازمان عفو بین الملل، سازمان آمریکایی ها برای دمکراسی و حقوق بشر در بحرین و سازمان دیده بان حقوق بشر از جمله سازمان هایی بودند که این بیانیه را امضا کردند.

بحرین کشوری کوچک با موقعیتی استراتژیک در حاشیه جنوبی خلیج فارس است. 

بیش از 85 درصد جمعیت بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند، اما نه تنها آنها در اداره این کشور سهمی ندارند؛ بلکه با آنها به عنوان شهروند درجه 2 رفتار می شود و کوچکترین اعتراض آنها به شدت سرکوب می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا