اخبارجهان

به بهانه روز جهانی مبارزه با خشونت منتهی به تروریسم .. دعوت جهانیان به مبارزه با افراط گرایی سیاسی و توقف جنگ ها

دیروز، روز جهانی مبارزه با خشونت منتهی به تروریسم بود. روزی که با توجه به اهمیت آن، توسط سازمان ملل تعیین شده است.

در همین راستا سازمان بین المللی نفی خشونت “مسلمان آزاده” بیانیه ای صادر کرده و در آن از جهانیان به مبارزه با افراط گرایی سیاسی و توقف جنگ ها دعوت کرده است.

سازمان ملل متحد، یک روز را به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت منتهی به تروریسم ثبت و تعیین کرده تا به اهمیت این موضوع اشاره کرده و توجه همه دولت ها و افکار عمومی جهان را به این مساله جلب کند.

به بهانه این روز جهانی، سازمان بین المللی نفی خشونت “مسلمان آزاده” از مراکز مرتبط با بنیاد جهانی آیت الله العظمی سید صادق شیرازی دام ظله، بیانیه ای رسمی صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن بدست خبرگزاری اخبار شیعه رسید، سازمان “مسلمان آزاده” بر لزوم افزایش تلاش ها برای جلوگیری از وقوع و انتشار افراط گرایی و خشونت فزایند و منتهی به تروریسم تاکید کرده است.

این سازمان همچنین در بیانیه خود به لزوم زنده نگهداشتن این روز جهانی که از  سوی سازمان ملل تعیین شده، تاکید کرده تا گامی باید در راستای مقابله با این رفتار خطرناک.

بیانیه سازمان “مسلمان آزاده” می افزاید: در حالی روز جهانی مبارزه با خشونتِ منتهی به تروریسم را پشت سر می گذاریم که سازمان جهانی نفی خشونت “مسلمان آزاده” به ضرورت تلاش بسیار زیاد برای مقابله با تفکر و سیاست های خشونت آمیزی که منجر به ایجاد تروریسم می کند، ایمان دارد.

این بیانیه افزود: امروزه مهم است که کشورهای مختلف تاثیر گذار در جهان اهمیت انواع افراط گرایی به خصوص افراط گرایی سیاسی را درک کنند.

بیانیه سازمان “مسلمان آزاده” در ادامه نوشته: همگان در حال حاضر جنگ روسیه و اوکراین به خودی خود یک تهدید در جهان به شمار می رود به ویژه اینکه جهان را در یک قدمی یک جنگ جهانی که جنگ جهانی سوم خواهد بود، قرار داده و در صورت وقوع آن، ویرانگرتر از جنگ های جهانی سابق خواهد بود زیرا اکنون بمب های هسته ای و بمب های هیدروژنی در جهان وجود دارد و اگر مورد استفاده قرار گیرد، باعث نابودی مناطقی زیادی می شود و جهان را به وضعیت بدتری تبدیل خواهد کرد.

بنابراین جا دارد افراط گرایی سیاسی کشورهای مختلف جهان که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در جنگ روسیه و اوکراین تاثیر گذار است، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و پایان یابد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا