آسیااخباربحرینجهانجهان اسلام

نخست وزیر بحرین در آمریکا درگذشت!

به گزارش شیعه ویوز (اخبار شیعیان جهان)؛ کاخ پادشاهی بحرین، ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای رسمی، خبر مرگ شاهزاده “خليفة بن سلمان آل خليفة” نخست وزیر این کشور را رسما اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین با انتشار این بیانیه، محل درگذشت نخست وزیر بحرین را بیمارستان “مایو کلنیک” در ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده: پس از رسیدن جسد شاهزاده “خليفة بن سلمان آل خليفة”، مراسم تدفین به صورت محدود و با حضور برخی نزدیکانش برگزار خواهد شد.

در همین راستا “حمد بن عیسی آل خلیفه” پادشاه بحرین در پی درگذشت نخست وزیر کشورش، یک هفته را در بحرین عزای عمومی اعلام کرد. همچنین به همین مناسبت وزارتخانه ها و اداره جات دولتی به مدت سه روز تعطیل خواهند بود.

لازم به ذکر است، شاهزاده “خليفة بن سلمان آل خليفة” متولد 24 نوفمبر 1935 میلادی بوده و از سال 1970 تا به امروز، یعنی یک سال قبل از استقلال کشور بحرین که در سال 1971 میلادی رخ داد، در پست نخست وزیری کشورش باقی ماند!

در پایان قابل ذکر است که “خليفة بن سلمان آل خليفة” طی چند دهه اخیر یکی از سرسخت ترین سیاستمداران بحرین در مخالفت با شیعیان بحرینی بوده و در جذب شهروندان غیر شیعی از کشورهای مختلف عربی و آوردن آنان به بحرین و دادن هویت بحرینی به آنان با هدف تغییر ساختار جمعیتی این کشور نقش به سزایی ایفا کرد. جمعیت شیعیان در بحرین در سه دهه اخیر از 90 درصد به 65 درصد کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا