اخبارجهانجهان اسلام

ادامه فشارهای دولت مرکزی چین علیه مسلمانان اویغور در ماه مبارک رمضان

میلیون ها مسلمان در شهرهای غرب چین زیر شدید ترین ظلم و فشار از سوی دولت مرکزی چین قرار دارند و تاکنون ده ها گزارش از سوی سازمان ها و نهادهای بین المللی منتشر شده و به موضوع سرکوب این مسلمانان که از نژاد اویغور هستند، پرداخته است.

حالا اما در ماه مبارک رمضان، این مسلمانان مانند دیگر مسلمانان جهان، روزه می گیرند و این ماه مبارک را پیش رو دارند اما با این تفاوت که ظلم و ستم دولت مرکزی چین علیه آنان ادامه دارد و آنها حتی در این ماه مبارک از رفتار و سیاست دولت پکن در امان نیستند.

چینی‌ها ماه رمضان را «باچای» می‌نامند اما حتی آغاز ماه “باچای” دولت مرکزی چین را از اعمال فشار علیه مسلمانان اویغور باز نداشته است.

علمای مسلمان در مناطق مسلمان نشین چین، فرصت را غنیمت می‌شمارند و درهای مساجد را به روی مسلمانان و غیرمسلمانان در طول ماه مبارک رمضان می‌گشایند تا دین اسلام را به آنها بیش از پیش بشناسانند اما تجربه نشان داده که این علما از سوی نیروهای امنیتی دولت چین شناسایی و بازداشت می شوند.

علما و فعالان دینی در مناطق اویغور نشین، قبل از ماه مبارک رمضان در تکاپو هستند و جلسات دینی روزانه مربوط به دروس اسلامی آغاز می‌کنند که ویژه روزه‌داری و احکام آن و همچنین اخلاق و رفتار روزه‌داران و تشویق مردم به انجام طاعات و عبادات و بهره بردن از ماه مبارک است. اما آنها هم همگی شناسایی و روانه زندان یا تبعیدگاه می شوند.

آمار دقیقی از تعداد مسلمانان زندانی در زندان های چین در دست نیست اما طبق آمار و ارقام منتشر شده در برخی گزارش های نهادها و سازمان های حقوق بشری، بیش از یک میلیون مسلمان در چین در زندان به سر می برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا