جهان

افسر ارتش آمریکا با اسلحه نمازگزاران مسجد را تهدید کرد

یک افسر ارشد آمریکایی با اسلحه کشیدن به روی مسلمانان، آن‌ها را از رفتن به مسجد در ماه مبارک رمضان منع و تهدید به مرگ کرد.

 

یک افسر ارشد آمریکایی با اسلحه کشیدن به روی مسلمانان، آن‌ها را از رفتن به مسجد در ماه مبارک رمضان منع و تهدید به مرگ کرد.

تهدیدهای «راسل توماس لونگ فورد» سرگرد ذخیره ارتش آمریکا از پنج شنبه بعد از ظهر زمانی شروع شد که مضنون به یکی از اعضای مسجد در هنگام کار ساختمانی توهین کرده و به گفته شاهدان و مسئولین پلیس یک بسته گوشت خوک باز را در ورودی مسجد گذاشته است.

کاپتان جان کیوت از اداره کلانتری این منطقه گفت: او به نمازگزاران در مسجد گفته که آن‌ها را کشته و اجساد آن‌ها را در زمین پشت مسجد دفن می‌کند. به علاوه زمانی که در املاک مسجد حضور داشته با خودش اسلحه حمل می‌کرده و مسلمانان را با اسلحه تهدید نموده است.

وی به جرم ارعاب قومیتی، حمله با اسلحه مرگبار، مسلح بودن در مکان عمومی و ایجاد وحشت، تهدید اجتماعی و تعقیب و رفتار آشوبگرانه دستگیر شده و مسئولین چندین اسلحه کمری، سلاح‌های دیگر و 500 خشاب گلوله در اتومبیل او کشف کردند. 

گروه‌های مدنی واشنگتن از مسئولین خواسته‌اند که به این پرونده به عنوان پرونده جرایم نفرت‌محور توجه داشته و امنیت را در نواحی مساجد خصوصا در شب‌های ماه مبارک رمضان افزایش دهند.

با این حال لانگفورد روز جمعه در دادگاه حاضر شده و با وثیقه 60 هزار دلاری آزاد شده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا